ELICOPTER PRĂBUȘIT. Ministerul Apărării a făcut publică identitatea celor opt militari decedați

elicopter captura digi

 

ACTUALIZARE 17:55 Ministerul Apărării Naționale a anunțat identitatea militarilor care au decedat și a publicat pe site fotografiile lor.

Cei opt militari care şi-au pierdut viaţa în accidentul aviatic de vineri, 21 noiembrie, sunt comandorul Artur-Grigore Palfi, 46 ani, căsătorit, un copil, căpitanul medic Rareş-Cosmin Moldovan, 34 ani, căsătorit, un copil, căpitanul Răzvan-Aurel Moldovan, 29 ani, căsătorit, sublocotenentul Andrei-Cătălin Apostol, 25 ani, necăsătorit, maistrul militar cls. I Paul Bădescu, 41 ani, necăsătorit, maistrul militar cls. II Dorin Fodor, 43 ani, căsătorit, doi copii, maistrul militar cls. III Vasile-Marian Gădălean, 33 ani, necăsătorit, un copil, şi maistrul militar cls. III Constantin-Dorin Filip, 30 ani, necăsătorit.
Cei doi militari răniţi, căpitan-comandorul Corneliu-Gabriel Titiana, 47 ani, şi maistrul militar cls. I Valentin Bora, 41 ani, au fost preluaţi de echipaje SMURD şi sunt, în prezent, internaţi în stare stabilă.
„Conducerea Ministerului Apărării Naţionale îşi exprimă profundul regret pentru pierderea vieţilor militarilor şi este alături de familiile îndurerate. Ministrul apărării naţionale, Mircea Duşa, este permanent informat de evoluţia stării de sănătate a celor doi militari răniţi”, se spune în comunicatul MApN.  

ACTUALIZARE 17:45 Avionul Spartan al Ministerului Apărării Naționale a aterizat la Baza Aeriană 90 din București avându-i la bord pe cei doi supraviețuitori. La bordul avionului s-a aflat o echipă SMURD, care i-a monitorizat permanent pe cei doi militari. În vârstă de 41, respectiv 47 de ani, ai au suferit arsuri și mai multe fracturi. O ambulanță specială a venit pe pistă pentru a-i prelua pe cei doi răniți și a-i transporta la Spitalul de Arși din Capitală. Cei doi au fost îngrijiți câteva ore la Târgu Mureș, unde medicii s-au asigurat că sunt stabilizați înainte de a autoriza transportul lor cu avionul în Capitală. 

ACTUALIZARE 16.45. Însărcinatul cu afaceri şi Ambasada SUA au transmis condoleanţe familiilor celor care au murit în accidentul de elicopter.  


ACTUALIZARE 15.55: Preşedintele ales Klaus Iohannis a transmis un mesaj de condoleanţe în urma accidentului din judeţul Sibiu.

„Am primit cu mare tristeţe vestea prăbuşirii unui elicopter militar IAR-330 PUMA, în urma căreia opt militari şi-au pierdut viaţa şi alţi doi au fost răniți. În aceste momente de durere, îmi exprim întreaga compasiune şi solidaritate faţă de familiile militarilor decedaţi şi le adresez sincere condoleanţe.

Mă rog pentru grabnica însănătoșire a supraviețuitorilor și vă chem să le fim alături prin rugăciunile și gândurile noastre!”, a transmis Klaus Iohannis.

Citiți și: Mărturiile primului om care a ajuns la elicopterul prăbușit în Sibiu: „Unii erau afară din elicopter, ardeau” 

ACTUALIZARE 15.25. Cei doi răniţi vor fi transportaţi de la Spitalul din Târgu-Mureş la Spitalul de Chirurgie Plastică şi Arsuri din Bucureşti.

ACTUALIZARE 14.54. Rănitul adus cu elicopterul la Spitalul Județean din Târgu Mureș este stabil hemodinamic, fără leziuni interne care să îi pună viața în pericol, are arsuri pe 40 la sută din suprafața corpului și va fi transportat cu avionul la București.

Al doilea rănit are și el arsuri pe o suprafață extinsă. 

ACTUALIZARE 14.24. Traian Băsescu a transmis un mesaj de condoleanţe, în urma prăbuşirii elicopterului militar.

„Doresc să-mi exprim regretul pentru tragicul accident petrecut astăzi în judeţul Sibiu în urma căruia şi-au pierdut viaţa 8 militari şi 2 au fost răniţi. Este un moment trist pentru Armata României, pentru poporul român şi pentru mine personal.

Transmit sincere condoleanţe familiilor îndoliate şi tuturor celor care le-au fost aproape!

Totodată, le doresc însănătoşire militarilor răniţi şi îmi exprim solidaritatea cu familiile acestora!”.  

ACTUALIZARE 13.20. Rănitul transportat cu elicopterul este intubat, are arsuri faciale și traumatisme craniocerebrale, a declarat, la Digi24, purtătorul de cuvânt al Spitalului Județean Mureș, Mariana Negoiță. Potrivit acesteia, al doilea rănit, care are multiple fracturi, va ajunge la spital cu mașina echipajului de descarcerare.

ACTUALIZARE 13.15. „La faţa locului s-a deplasat o echipă de cercetare formată din trei procurori militari şi specialişti-criminalişti din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române.

Dosarul va fi înregistrat la Parchetul Militar de pe lângă Tribunalul Cluj care va efectua urmărirea penală în cauză”, a comunicat Ministerul Public.

ACTUALIZARE 13.00. Din primele informaţii, se pare că elicopterul s-ar fi prăbuşit la 10.42 şi că mecanicul de bord al aparatului de zbor - unul dintre supravieţuitori – a reuşit să sune la 112.

El a spus că elicopterul în care se afla s-a prăbuşit. La 112 a comunicat şi ultimele date pe care le avea. 

ACTUALIZARE 12.53. Ambii răniți au fost descarcerați și li s-au acordat îngrijiri medicale de urgență. Unul a fost preluat de un elicopter SMURD și se află în drum spre spitalul din Târgu Mureș, iar celălalt este, în continuare, la locul tragediei, a declarat, la Digi24, Monica Dajbog, purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Interne. 

ACTUALIZARE 12.31. Epava elicopterului a fost găsită în satul Ștejărișu, comuna Iacobeni, scrie presa locală.

ACTUALIZARE 11.54. Ministrul Apărării, Mircea Dușa, a declarat, la Digi24, că opt dintre cei zece militari aflați la bord și-au pierdut viața, ceea ce face ca acest accident să fie cel mai grav din seria celor în care au fost implicate elicoptere militare. 

„Am dispus o echipă tehnică care să stabilească cauzele prăbuşirii şi am sesizat şi Parchetul Militar”, a declarat Mircea Duşa.

7 martie 2013 – Berești-Bistrița, județul Bacău. Două persoane au murit şi trei au fost rănite după ce un elicopter militar s-a prăbuşit pe 7 martie 2013 în localitatea Bereşti-Bistriţa din judeţul Bacău, la o distanţă de aproximativ o jumătate de kilometru de drumul naţional.

5 iulie 2012 - Poșta Câlnău, Buzau. Un elicopter militar de antrenament, de tip tip IAR 316 B, aparţinând Bazei Bobocu s-a prăbuşit lângă Buzău, în uma accidentului patru militari pierzându-și viața.

26 Iulie 2010 - Un un elicopter israelian de transport tip CH-53 care participa la exercițiul comun aerian româno-israelian BLUE SKY 2010 a pierdut legătura și s-a prăbușit în munții Bucegi. La bord se aflau șapte militari: un român și șase israelieni.

19 iunie 2008 - un elicopter de tip IAR-316B Alouette al SRI a aterizat de urgenţă şi a fost cuprins de flăcări la baza Grădiştea, în judeţul Giurgiu. La bordul elicopterului se aflau 2 membri ai echipajului şi un luptător antitero.

7 noiembrie 2007 - Un elicopter IAR 330 Puma, cu trei oameni la bord, s-a prăbușit la Ungheni, în județul Argeș. De îndată ce a atins solul, elicopterul a explodat, iar cei doi piloți și maistrul militar, care făceau un zbor de instrucție pe timp de noapte, au murit.

23 decembrie 2006 - Elicopterul EC 135 al SMURD Târgu Mureş, care avea la bord un pilot, un navigator şi un echipaj medical, în drum spre o intervenţie către Vatra Dornei, s-a prăbuşit în judeţul Bistriţa-Năsăud. Accidentul s-a soldat cu rănirea celor patru persoane aflate la bordul elicopterului.

24 octombrie 2006 - Un elicopter IAR 330 PUMA al Forțelor Aeriene Romane, cu trei oameni la bord s-a prăbusit într-un lac din Golești, la numai câțiva kilometri de Pitești din cauza unei erori de pilotaj.

9 ianuarie 2006 - Un elicopter tip Eurocopter EC 135, aparţinând Unităţii Speciale de Aviaţie a MAI, s-a prăbuşit la 1,5 km de Aeroportul Moldova din Iaşi, în timpul efectuării unui zbor de verificare. Elicopterul a pierdut legătura cu turnul de control imediat după decolare.

Deoarece în urma impactului la bordul elicopterului EC 135 nu a izbucnit niciun incendiu, cutia neagră nu a fost afectată. Cele patru persoane aflate la bord – doi piloţi, un medic şi un asistent medical din cadrul SMURD Iaşi – şi-au pierdut viaţa.

9 ianuarie 2004 - un elicopter IAR 316 B (Alouette) s-a prăbuşit în zona localităţii Poşta Câlnău din judeţul Buzău. Aeronava, care aparţinea Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene de la Boboc, executa o misiune de cercetare meteo în raionul de zbor al unităţii. Accidentul a avut drept cauză înrăutăţirea bruscă a condiţiilor meteorologice, determinată de formarea intermitentă şi deplasarea rapidă a bancurilor de ceaţă din zonă, ceea ce a generat scăderea vizibilităţii. Elicopterul a fost distrus complet în accident, iar cei trei membri ai echipajului şi-au pierdut viaţa.

Pe de altă parte, pe 5 iulie 2010, 12 militari şi-au pierdut viaţa după ce un avion militar de tip Antonov AN-2 s-a prăbuşit, la doar 100 de metri de pista aerodromului militar din Tuzla, judeţul Constanţa.

ACTUALIZARE 11.49. Două persoane rănite au fost găsite și primesc îngrijiri medicale, potrivit surselor Digi24. 

ACTUALIZARE 11.32. Opt dintre cei zece militari aflaţi la bord ar fi murit.


Elicopterul s-a prăbuşit în zona localităţii Mălâncrav, o zonă greu accesibilă. 

Accidentul a fost semnalat la 112 la ora 11.50. Oamenii au spus că au văzut elicopterul învârtindu-se în aer pentru a evita prăbuşirea în zona locuită.

Este vorba despre un elicopter IAR 330 Puma al forțelor aeriane ale armatei române. Există informații potrivit cărora la bordul elicopterului s-ar fi aflat zece pasageri.

Din primele informaţii, elicopterul ar fi provenit de la baza aeriană de la Câmpia Turzii, cu direcţia Cincu, unde are loc un exercițiu militar româno-american. 

Cel mai probabil, unul dintre motoare ar fi luat foc în aer. La faţa locului au fost trimise mai multe echipaje de ambulanţă.

Militarii români şi americani participanţi la Modulul de instruire "RUBICON 2014" vor executa, în zona Poligonului Cincu, exerciţii specifice unităţilor aeropurtate, anunța, ieri, Ministerul Apărării.

Date tehnice IAR 330 Puma Socat

Instalaţia de forţă: două motoare turbopropulsoare TURMO IV B, cu o putere de 1400 CP fiecare.

Dimensiuni:
- Lungimea: 15m;
- Înălţimea: 4,7m;
- Anvergura: 3,38m.
- Diametrul rotorului principal: 16,2m.

Greutatea:
- Greutatea gol: 3615kg;
- Greutatea maximă la decolare: 7400kg.

Armament:
- un tun NR-23, calibru 23mm (unele modele);
- două mitraliere laterale cal. 7,62 mm
- 400 kg de acroşaje exterioare, ce pot include rachete antitanc Maliutka, bombe sau blocuri de proiectile reactive UB-16-57, transportate pe 4 puncte de acroşare.

Sarcina utilă: 1000kg

Echipaj: 3.

Performanţe:
- Viteza maximă: 263km/h;
- Plafonul static: 4800m;
- Distanţa maximă de zbor: 550km.  

Ştire în curs de actualizare - 

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica de confidenţialitate