Ministerul Transporturilor își dorește o linie rapidă între Budapesta și Constanța

Data publicării:
20032013 20constanta-55930

Dacă linia ferată ar fi construită, distanţa de aproximativ 1.000 de kilometri dintre Constanţa şi Budapesta ar putea fi parcursă în numai cinci ore.

Deocamdată doar două milioane de euro au fost alocate pentru acest proiect, bani care vin de la Uniunea Europeană.

Planul este unul extrem de ambiţios, dacă luăm în considerare că, de la începutul lunii trecute, pe tronsonul care leagă litoralul de Capitală nu mai circulă niciun tren Intercity pentru că, susține ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, călătorii plăteau un bilet mult prea scump pentru un tren care circula în ritm de personal.

Călătorii trebuie să se înarmeze cu răbdare. Deși s-au cheltuit aproape 900 de milioane de euro pentru modernizari, trenurile, au uneori întârzieri și de 180 de minute, din cauza furturilor.

În urmă cu cinci luni, reprezentanții CFR avansau și un termen pentru linia de mare viteză: „În funcţie şi de disponibilitatea surselor de finanţare, cam în jurul anilor 2016 - 2017 am putea începe lucrările de execuţie, care s-ar putea derula într-un orizont de timp de circa 6 - 7 ani, până în anul 2023", estima Jean Nicolaos, directorul de strategie şi relaţii internaţionale al CFR SA.

Codașa Europei

România este codaşa Europei din punct de vedere al căilor ferate de mare viteză. Nu avem nici măcar un kilometru construit. În Europa există deja peste 5.500 de kilometri de linie de mare viteză, iar încă 3.400 de kilometri sunt în construcţie.

Calea ferată de mare viteză Budapesta-București-Constanța și linia care va lega aeroportul Henri Coandă de Capitală sunt doar două dintre proiectele prioritare ale CFR, pentru care nu sunt însă bani.

Anul acesta, bugetul de investiții este de 4 miliarde de lei, în creștere față de anul trecut cu 60%. Pentru 2014, suma ar putea ajunge la 7,1 miliarde, iar în 2015 ar fi de 4,6 miliarde de lei.

Pentru reparațiile la calea ferată s-au alocat anul acesta 35,6 milioane de euro, dar suma este insuficientă.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri