„La un click distanță”. Mai multe documente de stare civilă vor fi digitalizate

Data actualizării: Data publicării:
persoana care foloseste un laptop
Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan Ivan, a anunţat că „patru dintre serviciile de stare civilă vor fi la un click distanţă. FOTO: Shutterstock

Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan Ivan, a anunţat că „patru dintre serviciile de stare civilă vor fi la un click distanţă - naştere, căsătorie, divorţ şi deces”, datorită proiectului „Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă - SIIEASC”, un proiect de anvergură în dezvoltarea serviciilor de e-guvernare realizat de MCID în colaborare cu Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Autoritatea pentru Digitalizarea României şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

„Patru dintre serviciile de stare civilă vor fi la un click distanţă: naştere, căsătorie, divorţ şi deces. Asta datorită primului proiect de anvergură în dezvoltarea serviciilor de e-guvernare, finalizat de Ministerul Afacerilor Interne, alături de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Autoritatea pentru Digitalizarea României şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale. Proiectul Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC se încheie azi, însă el este fundamentul parteneriatului de lungă durată între MCID şi MAI pentru care îi mulţumesc domnului viceprim-ministru şi ministru al Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu. Acest parteneriat va face viaţa românilor din ţară şi din diaspora mai uşoară!”, a scris Bogdan Ivan, miercuri, pe Facebook.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

El a mai spus că, din datele Ministerului Cercetării, Ministerul de Interne gestionează cele mai accesate evenimente de viaţă de către români.

„Patru dintre ele – naşterea, căsătoria, divorţul şi decesul – au fost digitalizate prin acest proiect. Concret, a fost dezvoltat un sistem informatic de administrare a fluxurilor operaţionale şi a serviciilor de stare civilă şi au fost transpuse în format digital peste 68 de milioane de acte de stare civilă, emise în ultimii 100 de ani. Felicitările mele merg către domnul chestor Cătălin Giulescu, managerul proiectului şi către echipa de implementare, care au lucrat susţinut pentru a construi unul din pilonii digitalizării sectorului public”, a completat Ivan.

Ministrul Cercetării a adăugat că „serviciile publice digitale sunt viitorul administraţiei din România, iar paşii pe care îi avem de făcut sunt clari”.

Digitizarea documentelor, optimizarea fluxurilor de lucru, interconectarea bazelor de date şi livrarea de servicii publice electronice vor aduce administraţia aproape de fiecare român! Împreună suntem mai puternici!”, a conchis Bogdan Ivan.

Editor : Bianca Chirilă

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri