Campania electorală din România, analizată pe Facebook

Data publicării:
Popular Smart Phone Apps Of 2016
LONDON, ENGLAND - AUGUST 03: A person holds an iPhone displaying the Facebook app logo in front of a computer screen showing the facebook login page on August 3, 2016 in London, England. (Photo by Carl Court/Getty Images)

Campania electorală pentru parlamentare a avut parte de o analiză inedită. Mai mulţi specialişti în IT şi sociologi de la Universitatea Babeş-Bolyai au contorizat reacţiile oamenilor la postările de pe Facebook ale politicienilor din principalele partide.

Cel care a primit cele mai multe reacţii de amuzament la postările de pe Facebook este fostul premier Victor Ponta, în timp ce Dacian Ciolos şi Elena Udrea au primit cele mai multe aprecieri. Nicuşor Dan şi Alina Gorghiu sunt în topul reacţiilor de mânie.

Gabriel Bădescu, sociolog: „Nu poţi spera să schimbi păreri pe durata campaniei, dar in schimb poti sa ii convingi pe oamenii care te simpatizează să vină să te voteze în loc să meargă la mall”.

Radu Meza, cercetător UBB: „Cel mai mare număr de reacţii, aprecieri şi celelalte reacţii s-a înregistrat pe pagina Partidiului Naţional Liberal, cu peste 240.000 de reacţii. PSD a avut un număr mai mic de aprecieri şi reacţii, în jur de 48.000”.

Când vine vorba despre postări distribuite, cel mai mare succes l-au avut mesajele de pe paginile oficiale ale lui Liviu Dragnea şi Nicuşor Dan.

Deşi nu s-a aflat pe lista candidaţilor, Dacian Cioloş a intrat şi el în top cu postarea „În sfârşit ai cu cine să duci România înainte”, distribuită de aproape 18.000 de ori.

Gabriel Bădescu, sociolog: „Românii care sunt pe Facebook au crescut în număr, deja avem cred că peste 8 milioane. Sunt tot mai mulţi oameni în vârstă, care nu locuiesc nepărat în oraşe mari, iar politicienii au început să descopere lucrul acesta”.

Aproape 4.000 de postări şi 300.000 de comentarii au fost analizate pentru întocmirea acestui studiu.

Sursa: Digi TV

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri