Sari la conținut
News Alert

Efectul consumului de alcool asupra ADN-ului

Nu mai este o informație nouă că alcoolul poate mări riscul apariției cancerului. Într-un ultim studiu publicat în Nature, oamenii de știință au demonstrat și care este procesul prin care alcoolul reușește să ne modifice ADN-ul.

whiskey bautura alcool

FOTO: Shutterstock

Câțiva oameni de știință britanici de la Cambridge, au dat alcool diluat, cunoscut ca etanol în mediul științific, șoarecilor. În urma unei analize a cromozomilor și o secvențiere a ADN-ului șoarecilor, cercetătorii au demonstrat că substanța nocivă este acetaldehida, un compus chimic produs de organism atunci când corpul uman încearcă să proceseze alcoolul.  În cazul în care organismul nu reușește să metabolizeze acetaldehida, aceasta se acumulează în celule și produce o daună ireversibilă, notează Science Daily.

Acetaldehida poate deteriora celulele din sânge, ducând astfel la o rearanjare a cromozomilor și o modificare permanentă a ADN-ului.

Organismul are o apărare împotriva acetaldehidei: un grup de enzime numite acetaldehidă dehidrogenaze (ALDH). Atunci când acestea funcționează corect, ele neutralizează acetaldehida prin transformarea ei în acetat, pe care organismul îl poate folosi pentru energie.

Pentru a vedea cum acetaldehida afectează celulele atunci când se acumulează, echipa a trebuit să modifice genetic șoarecii cu o mutație care a împiedicat celulele stem din sânge, să producă una dintre aceste enzime, ALDH2. Șoarecii cu deficit de ALDH2 au avut celulele de patru ori mai deteriorate, decât șoarecii cu producție normală de ALDH2.

CITIȚI ȘI :

Detaliul care dezvăluie că am putea suferi de hipersensibilitate la alcool

Etichete: energie , cancer , alcool , soareci , modificare genetica , adn modificat