BUSINESS CLUB. Dacia vrea o fabrică nouă

Data publicării:
dacia masina constructie renault mioveni-2

La noua fabrică ar putea să fie produsă o maşină de oraş de clasă mică. Locația nu a fost stabilită, iar asta ar putea să ofere un avantaj României, care poate face demersuri să fie ridicată aici. Avem toate avantajele.

În timp ce marile branduri europene închid fabrici şi concediază angajaţi, Dacia merge contra curentului. Fabrica de la Mioveni funcţionează cu trei schimburi și la capacitate maximă.

Iar şefii de la Renault mai vor o fabrică. Întrebarea este unde? În România, unde există mână de lucru specializată, mai scumpă, sau în Africa, acolo unde mâna de lucru este mult mai ieftină şi mai puţin pretenţioasă decât cea din România, dar şi mai puţin specializată? Problema unei fabrici în Africa ar fi subansamblele care cel mai probabil ar fi aduse din România, lucru care ar presupune o serie de costuri suplimentare cu transportul.

Dacă francezii vor hotărî deschiderea unei fabrici, cel mai probabil aceasta ar putea să fie undeva în vestul sau nord-vestul României. Şi asta pentru că acolo sunt concentrați mulţi dintre producătorii de subansamble auto. Mai mult decât atât, în acest fel Dacia ar scăpa şi de problema infrastructurii proaste din România, fiind doar la un pas de Europa, principala piaţă pe maşinile de la Mioveni.

Dacă se va lua o decizie în acest sens, ea se va reflecta ulterior în exporturile României, asta în condiţiile în care în prezent Dacia asigură un miliard de euro din exportul total din România.

La noua fabrică, oriunde va fi ea construită, este posibil ca francezii să producă un model mic de oraş. O maşină care să concureze cu C3-ul de la Citroen, cu Up-ul de la Volkswagen, cu Spark-ul de la Chevrolet sau Fabia celor de la Skoda. Aceste maşini se vând cu preţuri de la 6500 la 12000 de euro. Ori în condiţiile în care Dacia a reuşit să scoată un Sedan la preţul de 6000 de euro, este posibil ca micuţa Dacia să aibă un preţ de plecare sub 5000 de euro.

Este un proiect destul de dificil pentru francezi din punct de vedere al costurilor şi asta pentru că acest model ar fi primul care nu ar folosi platforma comună a Loganului. Secretul Dacia a fost integrarea mare a modelelor. Aproape 60 % din subansamble sunt comune. Ori, o mașină pe o platformă nouă ar ridica probleme de cost.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri