Marii retaileri vor să primească energie la preţ plafonat

Data actualizării: Data publicării:
Contor electric
Foto: GettyImages

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România susţine declaraţiile şi opiniile apărute în spaţiul public, prin care se invocă necesitatea completării rapide a OUG 119/2022, potrivit unui comunicat.

Prevederile referitoare la plafonarea tarifelor la energia electrică pentru clienţii noncasnici se aplică, în forma actuală a textului Ordonanţei, întreprinderilor mici şi mijlocii, operatorilor economici din domeniul industriei alimentare, spitalelor, unităţilor de învăţământ, creşelor, furnizorilor de servicii sociale şi instituţiilor publice.

„Comercializarea produselor alimentare nu poate fi exclusă, nici direct prin reglementare, nici indirect prin interpretare, din sintagma «industria alimentară» - care nu are o definiţie clară în legislaţia naţională - deoarece asigură funcţionarea permanentă şi optimă a lanţului de aprovizionare către populaţie”, spun reprezentanţii lanţurilor de magazine.

Altfel, în condiţiile volatilităţii extreme a pieţei de energie electrică, s-ar putea profila riscul major al limitării severe sau chiar blocării capacităţii operaţionale a sectorului de retail de a răspunde, prompt şi eficient, în cazul apariţiei unor circumstanţe critice parţiale sau generale, au adăugat ei.

Aceştia au arătat că este obligatoriu ca depozitarea şi vânzarea produselor perisabile sau de origine animală să se încadreze în anumite rigori şi standarde de siguranţă alimentară şi sanitară, de la care nu se poate face rabat şi care impun păstrarea unor temperaturi controlate ce solicită un consum semnificativ de energie.

Aceeaşi abordare trebuie avută în vedere şi în cazul unor bunuri sau produse nealimentare, dar de primă necesitate sau importanţă vitală pentru populaţie, după cum a demonstrat experienţa situaţiilor întâlnite în timpul pandemiei.

„Apreciem că modificarea neîntârziată a OUG 119/2022 trebuie să cuprindă mecanisme suplimentare de garantare, în orice scenariu, a funcţionării sigure şi complete a lanţurilor de aprovizionare în vederea asigurării accesului consumatorilor, permanent şi la costuri cât mai accesibile, la produsele de bază şi de primă necesitate”, se mai arată în comunicatul remis Agerpres.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România - AMRCR - include următori membrii: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros.

AMRCR este membră a Confederaţiei Patronale „Concordia” şi a organizaţiei „EuroCommerce”.

Partenerii noștri
Playtech
A murit românul care a vândut NATO rușilor. Mihai Caraman, spionul care a pus „pe tavă” sovieticilor cele mai...
Digi FM
Iubire și flori pentru Celine Dion, la Paris. Fani din toată lumea au așteptat-o la hotel, ea, emoționată de...
Pro FM
Bebe Rexha, pozată de paparazzi în costum de baie, în Mykonos. Ce poze a pus ea pe Instagram
Film Now
Josh Hartnett, despre sfatul „inutil” pe care l-a primit de la colegul din „Oppenheimer”, Mat Damon...
Adevarul
Motivul pentru care Donald Trump refuză o dezbatere faţă în faţă cu Kamala Harris
Newsweek
România lansează la apă o navă de logistică pentru un grup de luptă al Olandei. Costă 375.000.000 €
Digi FM
Radu Ștefan Bănică și-a găsit mașina vandalizată: „Am văzut că e înclinată într-o parte, a fost un cuțit...
Digi World
Ce se poate întâmpla dacă iei mai mult paracetamol decât e recomandat. Ce să nu faci cu niciun chip dacă iei...
Digi Animal World
Momentul când o turistă este mușcată de calul Gărzii Regale Britanice. Femeia a leșinat în mijlocul mulțimii
Film Now
Sandra Bullock își aniversează ziua de naștere, prima după moartea iubitului ei: „Nu ascunde că a fi tristă...
Operație
Statele Unite. Un pacient a primit o inimă din titan până a fost găsită una compatibilă pentru transplant