Sari la conținut

Afacerile magazinelor, în creștere cu un sfert în doi ani

Afacerile din comerţul cu amănuntul au crescut anul trecut cu 10,7% față de 2016, al doilea an de creștere importantă.

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, considerat cel mai important indicator al consumului populaţiei, a crescut anul trecut cu 10,7% faţă de 2016, ritm ridicat chiar dacă puțin mai scăzut decât cel înregistrat anul anterior, arată datele publicate luni de Institutul Naţional de Statistică (INS), potrivit News.ro.

În 2016, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 13,5% faţă de anul precedent, cel mai înalt ritm din 2007. În 2015, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul crescuse cu 8,9% faţă de anul precedent, după un avans de 7% în 2014.

”Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în anul 2017, comparativ cu anul 2016 a înregistrat o creştere cu 10,7% datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+13,2%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+12,4%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,8%)”, se arată în comunicat.

În decembrie 2017, faţă de decembrie 2016, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a înregistrat o creştere cu 13,4% ca urmare a creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+15,5%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+14,5%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+10,3%).

Vânzările din sectorul de retail au fost stimulate în 2015, 2016 şi 2017 de măsurile fiscale ale guvernului, care a redus taxele şi a majorat salariile bugetarilor, pensiile şi salariul minim.