București | Prețul unor alimente de bază diferă de la sector la sector

Data publicării:
supermarket cumparaturi produse magayin casa shutterstock_394230274
Foto: Shutterstock

Platforma Monitorul preţurilor la alimente se extinde la nivel naţional. Clienţii vor putea compara preţurile produselor din magazinele care concurează pentru banii lor. Costul alimentelor e cu atât mai important cu cât inflaţia în luna martie a ajuns la cel mai înalt nivel din ultimii 5 ani. Dig24 va arată cât plătiţi pentru produsele de bază pe care le puneţi în coşul de cumpărături, în funcţie de sectorul în care locuiţi.

Un exerciţiu pe baza datelor de pe platforma online Monitorul Preţurilor arată că cel mai ieftin coş de cumpărături, cu 7 produse de bază, poate fi cumpărat din supermarketurile din sectoarele 3 şi 6 ale Capitalei - 41 de lei. Pe listă am trecut un kilogram de carne de porc, unul de făină albă, un litru de lapte, 30 de ouă, pâine, un litru de ulei şi un kilogram de zahăr. La polul opus este sectorul 5, unde un client plăteşte pentru aceleaşi alimente puţin peste 55 de lei. Aşadar, o diferenţă de 14 lei între cel mai ieftin şi cel mai scump coş cu mâncare.

Platforma pusă la punct de Consiliul Concurenţei în urmă cu doi ani analizează preţurile din 7 lanţuri de magazine.

Roxana Vântu, jurnalist Digi24: Dincolo de informaţiile obţinute online, preţurile alimentelor se pot modifica de mai multe ori într-o singură zi. Contează foarte mult şi stocul fiecărui produs în parte, dar şi promoţiile comercianţilor. Mai mult, lanţurile pot vinde produse la preţuri diferite în funcție de zona în care este amplasat un magazin.

Chiar reprezentanţii Consiliului Concurenţei recunosc că scopul programului nu este ca un cumpărător să bată drumul dintr-un colţ al oraşului în altul, ci mai degrabă să intensifice „lupta” între comercianţi pentru cel mai mic preţ. O platformă similară a fost testată în Grecia, iar preţurile au scăzut cu 7 procente.

Bogdan Chiriţoiu, preşedinte Consiliul Concurenţei: Să existe informaţie privind preţurile la clienţi, să nu trebuiască să mergi din magazin în magazin. Îi va obliga şi pe cei cu preţuri mai mari să le scadă.

Asta în condiţiile în care marii retaileri controlează aproximativ 70 la sută din comerţul din România.

Florin Căpăţănă, reprezentant Asociaţia Marilor Reţele Comerciale: În momentul acesta se compară 65 de categorii, în momentul unei extinderi al acestui monitor al preţurilor lucrurile se vor complica şi vor fi mai greu de aplicat pentru că volumul din spate va fi mult mai mare. Se poate să se ajungă şi la preţuri mai mici.

Monitorul preţurilor la nivel naţional va fi disponibil până la sfârşitul acestui an.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri