Sari la conținut

Luptă pentru teritoriu în industria frumuseții

Cu o valoare de piaţă de 9,3 miliarde de dolari, Coty a aruncat 12 miliarde de euro în joc pentru a pune mâna pe mărcile rivalilor de la Procter&Gamble. Coty a câștigat licitaţia în detrimentul Henkel și Revlon, spun surse ale Reuters. Nu s-a pus încă ștampila pe contractul de vânzare, dar tranzacţia ar putea catapulta Coty în liga mare a industriei de frumuseţe. Dacă obţine mărcile de la Procter&Gamble, aproape că și-ar dubla vânzările de circa 4,5 miliarde de dolari pe an.

Coty are deja în portofoliu parfumuri cu logo-uri grele precum Marc Jacobs sau Calvin Klein. De la Procter&Gamble ar mai putea obţine Gucci, Hugo Boss și Dolce&Gabbana, care se potrivesc mai puţin cu strategia de producător în masă a celor de la Procter&Gamble și mai mult cu cea a Coty, care deja are un model de distribuţie centrat pe magazinele de lux.

Pe lângă divizia de parfumerie, la Coty ar putea ajunge şi mărcile de machiaj Max Factor şi Cover Girl, care le-au generat celor de la Procter&Gamble venituri operaţionale de 350 de milioane de dolari doar anul trecut.

Coty încearcă să își consolideze poziţia pe o piaţă de 55 de miliarde de dolari, completându-și portofoliul în care deţine deja marca Rimmel. La pachet, grupul vrea să cumpere şi o parte-cheie a afacerilor P&G cu produse de îngrijire a părului.

Procter&Gamble păstrează mărci de supermarket precum Pantene și Head&Shoulders, în vreme ce Coty vrea să ia Wella, marca profesională care se vinde doar în saloanele de frumuseţe și în magazinele de profil.

Procter&Gamble încearcă să se cureţe de mărcile care nu se pliază pe modelul său de afaceri și să se concentreze pe cele care îi aduc venituri foarte mari.

După vânzarea către Coty, ar renunţa practic la 15% dintr-un imperiu de frumuseţe care-i aduce venituri de 20 de miliarde de dolari pe an, dar ar păstra mărcile cu poziţii foarte solide pe piaţă.

Planul directorului Procter&Gamble e să vândă jumătate din mărcile grupului şi să păstreze cealaltă jumătate, care i-a adus 90% din vânzări în ultimii trei ani. Astfel, rămâne cu o mare parte din profit, dar scapă de grosul cheltuielilor operaţionale. La final, ar rezulta un grup mai ușor de administrat şi mai profitabil.

Ceea ce pentru Procter&Gamble e un ghimpe, pentru Coty ar fi mană cerească, însă cumpărarea mărcilor e posibilă doar cu un efort financiar titanic. Sinergiile dintre brandurile pe care le are şi cele pe care vrea să le cumpere ar putea genera economii care să amortizeze investiţia în timp. Momentan, însă, Coty caută o strategie să nu se ardă prea tare la buzunar. Surse ale MarketWatch declară că producătorul va apela la un artificiu care îi va permite să scape de o parte din taxele datorate în urma tranzacţiei.

Etichete: licitatie , coty , procter&gamble , preluare marci procter and gamble , industria cosmetica , marci parfumuri , P&G , procter and gamble , tranzactii mari

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale