Luptă pentru teritoriu în industria frumuseții

Data publicării:
industria frumusetii

Cu o valoare de piaţă de 9,3 miliarde de dolari, Coty a aruncat 12 miliarde de euro în joc pentru a pune mâna pe mărcile rivalilor de la Procter&Gamble. Coty a câștigat licitaţia în detrimentul Henkel și Revlon, spun surse ale Reuters. Nu s-a pus încă ștampila pe contractul de vânzare, dar tranzacţia ar putea catapulta Coty în liga mare a industriei de frumuseţe. Dacă obţine mărcile de la Procter&Gamble, aproape că și-ar dubla vânzările de circa 4,5 miliarde de dolari pe an.

Coty are deja în portofoliu parfumuri cu logo-uri grele precum Marc Jacobs sau Calvin Klein. De la Procter&Gamble ar mai putea obţine Gucci, Hugo Boss și Dolce&Gabbana, care se potrivesc mai puţin cu strategia de producător în masă a celor de la Procter&Gamble și mai mult cu cea a Coty, care deja are un model de distribuţie centrat pe magazinele de lux.

Pe lângă divizia de parfumerie, la Coty ar putea ajunge şi mărcile de machiaj Max Factor şi Cover Girl, care le-au generat celor de la Procter&Gamble venituri operaţionale de 350 de milioane de dolari doar anul trecut.

Coty încearcă să își consolideze poziţia pe o piaţă de 55 de miliarde de dolari, completându-și portofoliul în care deţine deja marca Rimmel. La pachet, grupul vrea să cumpere şi o parte-cheie a afacerilor P&G cu produse de îngrijire a părului.

Procter&Gamble păstrează mărci de supermarket precum Pantene și Head&Shoulders, în vreme ce Coty vrea să ia Wella, marca profesională care se vinde doar în saloanele de frumuseţe și în magazinele de profil.

Procter&Gamble încearcă să se cureţe de mărcile care nu se pliază pe modelul său de afaceri și să se concentreze pe cele care îi aduc venituri foarte mari.

După vânzarea către Coty, ar renunţa practic la 15% dintr-un imperiu de frumuseţe care-i aduce venituri de 20 de miliarde de dolari pe an, dar ar păstra mărcile cu poziţii foarte solide pe piaţă.

Planul directorului Procter&Gamble e să vândă jumătate din mărcile grupului şi să păstreze cealaltă jumătate, care i-a adus 90% din vânzări în ultimii trei ani. Astfel, rămâne cu o mare parte din profit, dar scapă de grosul cheltuielilor operaţionale. La final, ar rezulta un grup mai ușor de administrat şi mai profitabil.

Ceea ce pentru Procter&Gamble e un ghimpe, pentru Coty ar fi mană cerească, însă cumpărarea mărcilor e posibilă doar cu un efort financiar titanic. Sinergiile dintre brandurile pe care le are şi cele pe care vrea să le cumpere ar putea genera economii care să amortizeze investiţia în timp. Momentan, însă, Coty caută o strategie să nu se ardă prea tare la buzunar. Surse ale MarketWatch declară că producătorul va apela la un artificiu care îi va permite să scape de o parte din taxele datorate în urma tranzacţiei.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
De ce au fost criticaţi Carmen şi Klaus Iohannis de Paştele ortodox! Românii au spus-o direct, după mesajele...
Digi FM
Mihai Mărgineanu și soția lui, 19 ani de iubire și doi copii. "Nici nu știi ce să zici la o aniversare din...
Pro FM
Hailey Bieber e însărcinată și are deja o burtică proeminentă. Modelul și Justin Bieber au anunțat că vor...
Film Now
Chris Hemsworth, dezvăluiri despre rolul interpretat în „Furiosa”, prequel al filmului „Mad Max: Fury Road”...
Adevarul
Alina Kabaeva, „olimpica lui Putin", primele declaraţii după despărţire: „Dacă îți spune conducerea să nu te...
Newsweek
VIDEO 26 de țări contra Chinei, care a izolat Taiwan cu avioane de luptă. Distrugător SUA, implicat
Digi FM
Mihai Albu a fost diagnosticat cu cancer. Creatorul de pantofi, primele declarații după ce a fost operat...
Digi World
Un neurochirurg de 83 de ani, triatlonist pasionat, își împărtășește cele 4 principii pentru o viață lungă și...
Digi Animal World
Un bărbat a mers pe autostradă cu un șarpe prins de bara de protecție. Imaginile filmate în trafic au devenit...
Film Now
Hugh Grant a înșelat-o cu o damă de companie, dar i-a rămas prieten apropiat. Elizabeth Hurley, sprijinită de...