Sari la conținut
News Alert

Noua strategie a Ikea. Cine sunt clienții vizați

Ikea îşi clădeşte noi modele de afaceri - magazine mai mici în centrele oraşelor şi mai multe produse pentru clienţii care locuiesc în spaţii mici. Strategia grupului suedez este să ajungă direct în casele consumatorilor prin creşterea comenzilor online, dar şi prin facilitarea accesului la magazine.

În ideea de a ţine pasul cu o societate care se transformă rapid, Ikea îşi revizuieşte planurile şi trăieşte în prezent, într-o lume urbanizată şi mereu pe fugă. A decis să renunţe la obiceiul de a face planuri în avans pe o perioadă de până la 10 ani şi va pune la punct o strategie pe doar trei ani, spun reprezentanţii companiei, citaţi de Bloomberg.

Grupul suedez este astfel în mijlocul unei transformări prin care doreşte să plaseze mai multe magazine mici în centrul oraşelor astfel încât să aibă o mai mare deschidere către clienţi. Progonozele realizate de Ikea arată că în 2030 aproximativ 60% din populaţia lumii va trăi în oraşe mari, dublu faţă de procentul actual.

În acest sens, în ultimii 3 ani, grupul suedez a deschis mai mult de o duzină de showroom-uri mici în oraşe precum Londra şi Paris pentru a satisface mai bine nevoile cumpărătorilor urbani. Micile magazine din interiorul oraşelor dispun de câteva camere model echipate cu mobilier și accesorii, însă aproape nimic nu poate fi achiziționat și luat acasă imediat. În schimb, oamenii pot intra, văd produsul şi îl comandă online, fără a mai bate un drum de zeci de kilometri până la ieşirea din oraş, unde sunt magazinele clasice.

Este de altfel şi o strategie de a rămâne în bătălia cu marii retaileri online precum Amazon,iar Ikea nu îşi permite să se mişte încet. Mai ales că vizitele în magazinele sale tradiţionale au cam stagnat în majoritatea ultimilor 5 ani, pe motiv că tinerii, cea mai mare parte a clienţilor, se mută în oraşe mari, conduc mai puţin şi fac mai multe cumpărături online.

De aceea, compania tot încearcă să dezvolte noi tehnologii, precum aplicaţia de realitate augumentată, numită Ikea Place, care le permite clienţilor să vizualizeze modul în care produsele vor arăta în casa lor.

Totuşi, chiar dacă vizitele la pe site-ul Ikea au crescut în ultimii doi ani cu aproximativ 10% pe an, magazinele fizice încă reprezintă peste 90% din vânzări. Şi asta pentru că retailerul de mobilă oferă vânzări online în doar jumătate dintre cele 29 de ţări în care operează.

Dacă în alte ţări, strategia Ikea este să împrăştie magazine mai mici prin oraşe, în România grupul suedez încă mizează pe magazinele uriaşe de la periferie. La finalul acestui an, va fi deschis cel de-al doilea şi cel mai mare magazin din România, tot în Bucureşti, cu o suprafaţă de 36.000 de metri pătraţi. În plus, retailerul suedez intenţionează ca în următorii ani 3 ani să se extindă şi spre alte oraşe şi are pe listă Timişoara, Braşov, şi Cluj Napoca. Suedezii au anunţat că potenţialul României ar fi de nouă magazine. Însă modificarea de strategie la nivel mondial ar putea să schimbe şi dezvoltarea din România.

Etichete: ikea , magazin ikea , magazine ikea romania , cumparaturi ikea online

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale