Autorităţile recunosc că nu pot face linia ferată pentru CE de Fotbal. "Dacă dă prost, asta e"

Data actualizării: Data publicării:
metrou otopeni

Infrastructura României este la pământ, iar autorităţile se întrec în bâlbe. Fie că în discuţie sunt pistele de pe cel mai mare aeroport al ţării, de autostrăzi, de căile ferate, sau de transportul cu metroul, toate proiectele sunt blocate sau întârziate. Până şi cele făcute deja au nevoie urgentă de reparaţii pentru că sunt căzute.

Ultimul proiect pe care autorităţile au anunţat că nu îl mai pot face este linia de cale ferată care urma să lege Gara de Nord de Aeroportul din Otopeni, pentru Campionatul European de Fotbal de peste doi ani.

Pentru a respecta cerinţele UEFA se ajunge la soluţii de compromis. Suporterii care vor veni la Campionatul European de Fotbal din 2020 vor avea autobuze între aeroport şi halta Otopeni, iar de acolo cu trenul până la gară. Halta va fi modernizată cu scări rulante, spune şeful CFR. Între Gara de Nord şi Otopeni, vor circula două trenuri pe oră, faţă de doar unul acum. Nici măcar planul de a duce trenul până în apropiere de aerogară nu mai este de actualitate - subtraversarea DN1 nu mai este posibilă din cauza primăriei din Otopeni care a cerut un nou plan urbanistic. Iar pentru un nou PUZ, CFR ar avea nevoie de cel puţin un an, spune şeful companiei.

Ion Gavrilă, director general CFR SA: „Am avut o tentativă să discutăm despre autorizaţie, am înţeles că ne trimit la PUZ. Sigur nu o să reuşim. Dacă dă prost, asta este, dar eu vă spun ce am discutat şi ce a rămas pe hârtie!”

La aeroport sunt însă alte probleme. Ministrul Transporturilor a fost deranjat de declaraţia şefului TAROM pe tema gropilor de pe piste.

Werner Wolff - directorul general TAROM: „Pe noi, pe moment, nu ne încurcă decât gropile din calea de rulare şi care ne taie de fapt roţile avioanelor şi pe care le schimbăm în mod halucinant. Care sunt costuri masive pentru noi. Şi cele care sunt tăiate sunt cel puţin 3, 4, 5 pe săptămână”.

Lucian Şova, ministrul Transporturilor: „Mă întrebaţi dacă am fost pe pistă... cred că e interzis pietonilor să meargă pe pista avioanelor. Mă voi grăbi să ajung la minister şi să-i cer o situaţie cu privire la numărul de anvelope noi schimbate în primele 7 zile sau 15 zile de utilizare pentru a avea o măsură mai clară asupra a ceea ce a afirmat”.

Un raport al corpului de control al premierului de anul trecut arată starea jalnică a celor două piste de la Otopeni. Cea principală nu asigură condiţii eficiente de aterizare şi decolare. Cea de-a doua este operaţională pe o lungime de doar 2.237 m din 3.500 m. Pe timp de noapte nu se poate opera făăr lumini, fapt pentru care piloţii consideră periculoasă utilizarea ei. Anul trecut Compania Aeroporturi Bucureşti a avut un profit estimat de aproape 390 milioane lei. Ca şi celelalte companii de stat este obligată să dea 90% din câştig sub formă de dividende către acţionari, cu toate că are nevoie mare de investiţii”.

În plus, există riscul să nu se mai construiască în viitorul apropiat un nou terminal, atât de necesar din cauza creşterii numărului de pasageri. Şi asta pentru că va expira Planul urbanistic zonal.

Compania care administrează aeroportul avea în plan un nou terminal, însă construcţia ar începe cel mai devreme în 2022. Costul estimat este substanţial- 820 de milioane de euro.

Şi lucrările la autostrăzi avansează cu viteza melcului. Autorităţile au promis 60 de kilometri noi de autostradă, însă multe proiecte nu vor fi gata la timp, spune seful CNAIR, din cauza calităţii construcţiilor.

Ştefan Ioniţă, director general CNAIR: „Automat apar extensiile de timp şi ne mirăm de ce durează mai mult. Un contract care ar trebui să dureze 2 ani, durează 4-5 ani2.

Valentin Stoica, vicepreşedinte ARACO: „Vedem cum în 2017 statul a investit 26 de miliarde de lei faţă de 41 de miliarde în 2015. Păi nu putem să ne supărăm numai pe constructori, nu vă supăraţi!”

Nici subdimensiunarea metroului bucureştean în staţii precum Piaţa Victoriei, Piaţa Unirii sau Pipera nu are o rezolvare la Ministerul Transporturilor.

Lucian Şova, ministrul Transporturilor: „Nu cred că aş putea da o lege sau un ordin de ministru să mai micşorăm fluxul de pasageri sau să mărim staţiile”

Inaugurarea magistralei de metrou către Drumul Taberei a fost amânată până în 2019, deşi termenul iniţial era 2015.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate