Record negativ pentru CFR: 17 ore pe ruta București-Timișoara. Dezbatere despre infrastructura feroviară la Digi24

170322_PROTEST_CFR_CLUJ-NAPOCA_02_INQUAM_PHOTOS_Manases_Sandor (1)
Foto: InquamPhotos/Manases Sandor

Călătoria cu trenul este o experienţă traumatizantă în România. Au trecut prin ea cei care au vrut să ajungă de la Bucureşti la Timişoara, cu un tren de noapte. Drumul a durat aproape 17 ore, în loc de 9 ore şi jumătate.

Ghinionul i-a urmărit pe nefericiţii călători încă din Gara de Nord. Cei care s-au grăbit, de teamă că ar putea pierde trenul, au făcut-o degeaba. Garnitura s-a urnit abia după o primă întârziere.

- La Bucureşti Nord, la ora 21.20, trebuia să avem plecarea să ajungem la Timişoara. A avut iniţial 20 de minute întârziere şi apoi cred că am mers undeva la vreo 15 de minute nu mai ştiu la ce staţie ne-a oprit, la ce gară şi ne-a ţinut până la 2 jumate noaptea.

Ajuns cu greu undeva în judeţul Olt, s-a oprit din nou. Pentru că linia de contact a luat foc. Așa că trenul groazei a mai făcut o pauză, de data aceasta mai substanțială: 3 ore. Şi n-a fost ultima.

După Caransebeş, locomotiva s-a stricat din nou. Aşa se face că trenul care ar fi trebuit să ajungă la destinaţie la ora 6 şi 55 de minute a intrat triumfător în Gara Timişoara abia la ora 14.00.

Reprezentanţii CFR dau vina pe o furtună care i-a împiedicat să intervină mai repede.

Adrian Vlaicu, purtător de cuvant SNCFR: „În cursul nopții a avut o întârziere de 289 de minute, generată de vijelia care a avut loc pe zona București-Videle. Au fost liniile închise și trenul a trebuit să aștepte redeschiderea liniei. În cursul nopții și pe furtună nu putea nimeni să ajungă la tren. Trenul a fost prins de ruperea de fire de contact în zona calamitată.”

- S-a întâmplat că s-a defectat locomotiva de două ori, a întârziat în loc să fie la 7 fără zece trenul aici, acum am ajuns.

- De la Craiova, dar tot aia e. Am plecat la 6. (Şi cât trebuia să faceţi normal?) Păi la 6 trebuia să fim aici.

Călătorii nu primesc explicații de la CFR când așteaptă pe câmp, fără aer condiționat

Pe toată perioada staţionării, aerul condiţionat din vagoane nu a funcţionat. Şi nici comunicarea cu angajaţii CFR, care n-au dat oamenilor nicio informaţie despre ce se întâmplă. De sendvişuri sau apă nici nu s-a mai pus problema.

Teoretic legea obligă CFR la plata de despăgubiri pentru întârzieri. Compensaţiile acordate sunt de 25% din preţul biletelor, pentru întârzieri între 60 şi 119 minute, şi de 50%, pentru întârzieri de peste 120 minute.

Puţini sunt însă cei dispuşi să lupte cu birocraţia pentru obţinerea lor. Cumulate, întârzierile garniturilor CFR Călători ajung la 2 milioane de minute pe an.

Reporterii Digi24 au urcat în trenuri

În România, aproape nimic nu se mişcă mai încet decât un tren. Viteza medie este de 43 de kilometri la oră şi se pot considera norocoşi pasagerii al căror tren nu se şi opreşte pe traseu.

În ultimii 30 de ani, totul s-a degradat pe căile ferate române. Şinele sunt vechi, vagoanele sunt vechi, călătorii sunt tot mai puţini, mizeria s-a impregnat în pereţii gărilor, restricţiile şi avariile sunt tot mai dese. Doar preţurile biletelor au crescut.

Facem, la Digi24, pe parcursul întregii zile, o serie de experimente în care ne propunem să arătăm cum se circulă cu trenul în România. Dar şi să aflăm de ce am ajuns în această situaţie şi cine este de vină pentru acest dezastru.

Vă aşteptăm să ne spuneţi, pe pagina de Facebook Digi24, părerile dumneavoastră şi ce credeţi că trebuie făcut pentru ca situaţia să se îmbunătăţească. Aşteptăm şi să ne trimiteţi imagini din călătoriile dumneavoastră cu trenul, pe WhatsApp, la numărul 0771.100.304

Dezbatere despre situația de la CFR

În România aproape nimic nu se mișcă mai încet ca un tren CFR. Au apărut zeci și sute de bancuri pe seama trenurilor din țara noastră. Dar realitatea e una foarte tristă! Mersul pe calea ferata e mai anevoios ca oricând! Trenurile au mii de restricții de viteză, liniile sunt foarte vechi, garniturile la fel, timpii de asteptare s-au dublat, iar numărul călătorilor a scăzut dramatic! Cine credeți că este de vină pentru situația în care a ajuns CFR? În ce condiții mai alegeți să mergeți cu trenul? Cât ați făcut cel mai mult până la destinație? Mai are CFR viitor în România?

Lăsați-ne un comentariu la postarea de mai jos:

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale