Secretar de stat: Se poate semna contractul pentru cea mai mare achiziţie de trenuri electrice, de 3,2 miliarde de lei

Data publicării:
tren de mare viteza verde
Foto: Profimedia Images

Secretarul de stat din Ministerul Transporturiilor Irinel Ionel Scrioşteanu a anunțat, joi seară, că România poate semna contractul pentru cea mai mare achiziţie de trenuri electrice, investiţia depăşind 3,2 miliarde de lei, potrivit News.ro.

„Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a respins contestaţia formulată de Alstom şi astfel, în cel mai scurt timp, Autoritatea pentru Reformă Feroviară poate semna contractul pentru cea mai mare achiziţie de 62 rame electrice regionale (RE-R) pentru trenurile metropolitane, cu societatea câştigătoare, PESA”, din Polonia, a scris pe Facebook Scrioşteanu.

Potrivit acestuia, aceste trenuri electrice sunt de scurt parcurs.

„Vor fi coloana vertebrală a trenurilor metropolitate care vor deservi zonele marilor oraşe cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de călători”, a explicat secretarul de stat.

Potrivit acestuia, caracteristicile acestor noi trenuri sunt: viteză de deplasare până la 160km/h, acces şi locuri pentru persoane cu dizabilităţi și acces şi spaţii pentru biciclete.

Scrioşteanu precizează că valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3,2 și 4,1 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanţare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.

„Pe lângă achiziţia propriu-zisă a ramelor electrice, contractul prevede achiziţia şi a serviciilor de mentenanţă şi reparaţii pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade până la 30 ani, prin încheierea unui act adiţional. Mai mult, potrivit art. 22 din H.G. nr. 1453 din 8 decembrie 2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 - decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, ramele achiziţionate vor fi puse la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat, iar la expirarea CSP 2022-2032, trenurile vor trece în operarea următorului câştigător al contractului”, a mai scris Scrioşteanu.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri