Zi decisivă pentru firma ce face lucrări de infrastructură de miliarde de euro în România. Ajunge la mâna statului italian?

Data actualizării: Data publicării:
ciocanel

O curte de justiție de la Roma – Italia va judeca miercuri după-amiază cererea de concordat preventiv depusă recent de către compania italiană Astaldi, numărul 2 în peninsulă. Presa italiană informează asupra posibilității ca firma de construcții să fie salvată cu ajutor de la  statul italian.

Zi decisivă pentru soarta lui Astaldi. Curtea de la Roma se va pronunța miercuri asupra cererii de concordat înaintată de Astaldi cu mai mult de două săptămâni în urmă, potrivit Il Sole 24 ore. Pentru această seară este programat și un consiliu de conducere al grupului, care va trebui să ia act de decizia judecătorilor.

Băncile creditorilor care includ UniCredit, Intesa Sanpaolo, Banco Bpm și BNP Paribas, se află într-o stare de fibrilație și, din acest motiv, sunt aliate în alegerea unui consultant financiar și a unui consilier juridic care să le reprezinte în negocierile delicate pentru salvarea producătorului. Numirea ar trebui să aibă loc mâine.

O salvare ar putea veni din partea unei alte companii italiene, prezentă în România, anume Salini Impregilo. Compania a precizat că este interesată, dar numai în anumite condiții: operațiunea să fie sustenabilă din punct de vedere financiar și să respecte strategiile viitoare de creștere care apar în străinătate, în special în SUA, Australia și Europa.

Ultimele informații vorbesc de implicarea „Cassa Depositi e Prestiti”, importantă bancă de investiții a guvernului italian (active de 420 de miliarde de euro în 2017, cea mai mare bancă italiană după active). Dosarul circulă între băncile de afaceri și are în vedere două ipoteze de intervenție a CDP. Primul scenariu privește intrarea CDP direct în acționariatul Astaldi, al doilea o intrare indirectă prin intermediul Salini Impregilo. Cele două ipoteze, în momentul de față, nu au fost încă aduse în atenția consiliului de administrație al lui Salini Impregilo.

O intrare in faliment a Astaldi ar avea consecințe drastice asupra multor proiecte de infrastructură din România, însumând peste miliarde de euro. Compania italiană are contracte pe podul de peste Dunăre de la Brăila, lucrări de căi ferate dar și autostrăzi și drumuri naționale.

 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri