Cum au fost salvați pasagerii unui avion care a coborât în picaj la 200 de metri deasupra oceanului, când piloții acționau haotic

Data actualizării: Data publicării:
avion united in zbor
Cum au fost salvați pasagerii unui avion care a coborât în picaj la 200 de metri deasupra oceanului, când piloții acționau haotic. Foto: Profimedoa

Pasagerii unui zbor United Airlines de la Maui la San Francisco, care a coborât la 220 de metri deasupra de Oceanul Pacific, au fost salvați de tehnologie, după o serie de greșeli ale echipajului, a declarat un expert în aviație pentru Business Insider.

Joi, Consiliul Național pentru Transport și Siguranță (NTSB) al SUA a publicat un raport final care detaliază cum, pe 18 decembrie 2022, zborul United 1722 a fost la doar câteva secunde de un dezastru major.

Pentru acest raport, au fost intervievați martori din avion, inclusiv căpitanul și copilotul. Concluziile arată că, pe fondul ploii abundente și vântului din timpul decolării, flapsurile aeronavei au fost setate într-un unghi greșit de către copilot, care l-a înțeles greșit pe căpitan atunci când aeronava a pornit ascensiunea.

Dar sistemul de avertizare de proximitate a solului a intrat în cele din urmă în acțiune, în timp ce avionul a început să coboare rapid spre Oceanul Pacific, dând timp piloților să reacționeze înainte de a fi prea târziu.

„A alertat piloții că se apropie de ocean – i-a scos dintr-o situație complicată”, a spus Anthony Brickhouse, fost investigator NTSB și profesor asociat în științe aplicate în aviație la Universitatea Aeronautică Embry-Riddle.

„Au fost la 220 de metri de dezastru”, adaugă el.

După ce sistemul i-a alertat pe piloți, copilotul i-a spus pilotului „să tragă în sus, să tragă în sus”, iar avionul s-a stabilizat, conform raportului.

Anchetatorii au precizat, de asemenea, că au fost alertați cu privire la incidentul de siguranță la două luni după ce acesta a avut loc. Potrivit NTSB, evenimentul nu a necesitat o notificare imediată.

Compania aeriană a declarat în februarie că evenimentul a fost raportat după ce echipajul a aterizat în San Francisco, iar piloții – care aveau un timp de zbor combinat de 25.000 de ore – au fost trimiși la pregătire suplimentară.

Pasagerii de la bordul avionului au spus că picajul s-a simțit ca un „roller coaster”,  iar mulți au crezut că vor muri și au început să se roage.

„Din fericire, în general, tehnologia a funcționat, iar sistemele de avertizare au salvat situația”, a spus Brickhouse.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri