O femeie s-a plâns pe TikTok că nu a fost angajată din cauza tatuajelor. Postarea s-a viralizat și a devenit subiect de dezbatere

Data actualizării: Data publicării:
femeie cu tatuaje
Ash Putnam a spus că nu a fost angajată la un lanț de magazine de îmbrăcăminte din cauza tatuajelor FOTO: Instagram/ Ash Putnam

Ash Putnam a povestit într-un clip postat pe TikTok că a fost supărată și frustrată după ce un lanț de magazine de îmbrăcăminte nu a angajat-o, presupunând că din cauza tatuajelor pe care le are.

Are multe tatuaje și unele dintre ele sunt vizibile și atunci când este îmbrăcată, cu ar fi un craniu cu coarne pe gât, desene negre intense pe brațe și unul pe frunte. Putnam, în vârstă de 23 de ani, are și mai multe piercing-uri faciale, inclusiv un inel mare atârnat de sept.

„Urăsc că tatuajele mele sunt un factor atât de definitoriu pentru mine atunci când este vorba să obțin un loc de muncă. Doar pentru că am tatuaje nu înseamnă că nu voi fi o angajată bună”, a spus ea pe TikTok, potrivit Business Insider.

Putnam, din California, a spus că a intrat în magazin pentru a întreba de ce nu a primit postul, iar managerul i-a spus că nu are suficientă experiență. Managerul a negat că tatuajele ei au jucat vreun rol în luarea deciziei.

Însă ea nu a fost convinsă de asta și a apelat la TikTok pentru a se plânge. Mulți comentatori au susținut că atitudinea ei ar fi fost de vină, nu tatuajele. Alții, însă, cred că a cam exagerat cu desenele.

Câțiva experții au spus pentru Business Insider că personalitatea unui candidat este probabil mai importantă pentru recrutori.

Povestea lui Putnam a devenit virală

Videoclipul postat de Putnam a adunat 7,4 milioane de vizionări și nenumărate comentarii. „Supervisor de resurse umane... Nicio companie nu te-ar pune în fața unor clienți”, a comentat cineva. Alții i-au confirmat că ceea ce presupune ea este adevărat și i-au spus că nu a obținut jobul din cauza piercing-urilor faciale și tatuajelor.

Alți creatori de conținut au criticat abordarea lui Putnam.

Ivy Johnson, care, de asemenea, are multe tatuaje, a spus că a lucrat în corporații din SUA, a avut poziții de manager, până să-și înceapă propria afacere. „Tatuajele tale sunt foarte agresive. În joburi în care lucrezi cu clienții nu merge așa”, i-a spus ea.

De asemenea, Johnson a spus că ea crede că Putnam are „o atitudine foarte greșită”. „Dacă ai fi intrat în firma mea pentru interviu sau dacă ai fi vorbit la telefon, chiar dacă nici nu știam că ești foarte tatuată, te-aș fi refuzat", a spus ea.

Moda tatuajelor și impactul pe care îl are

Aproape o treime - 32% - dintre oamenii din SUA au un tatuaj, iar 22% au mai mult de unul, potrivit Pew Research Center.

Unele studii au sugerat că tatuajele pot afecta progresul în carieră. Într-un sondaj LinkedIn din 2018, 40% dintre respondenți au spus că au respins un candidat din cauza unui tatuaj vizibil. 88% dintre recrutori și specialiști în resurse umane care au participat la sondaj au spus că au considerat că tatuajele limitează perspectivele unui candidat.

Cu toate acestea, un studiu realizat la Universitatea din Miami în același an spune că persoanele tatuate au șanse egale să fie angajate ca cele fără tatuaje.

Stigmatul tatuajelor se diminuează treptat, iar mulți angajatori nu mai au deloc rețineri să angajeze personal cu tatuaje, potrivit Indeed.

Totuși, există o limită, iar o parte din urmăritorii lui Putnam spun că ea a depășit-o. Însă ea se încăpătânează: „Nu voi schimba cine sunt pentru locuri de muncă cu salariu minim”.

Adam Collins, fondatorul și CEO-ul Ignite SEO, a declarat pentru sursa citată că, în calitate de persoană care a angajat oameni pentru compania sa, crede că „tatuajele pot avea un impact mare asupra modului în care este perceput un candidat”.

„Nu aș spune că tatuajele contează la un interviu, dar depinde de poziție”, a spus el. „Un candidat care aplică pentru a fi manager de cont pentru clienții noștri și ar vorbi direct cu aceștia și, ca atare, ar trebui să aibă o anumită prestanță care să inspire încredere, așa că tatuajele pe față și pe gât ar avea un impact negativ”, a spus Adam.

Pe de altă parte, la o persoană care nu lucrează direct cu clienții aspectul este mai puțin important, a mai spus el. „În pozițiile tehnice și operaționale, de exemplu, nu contează”, a precizat acesta.

Michelle Enjoli, recrutor, a spus că vizibilitatea și tipul de tatuaje contează foarte mult. „Tatuajele sunt personale și reprezintă de obicei ceva pentru acea persoană. Oamenii reprezintă companii și, prin urmare, dacă un tatuaj reprezintă ceva cu care o companie nu ar dori să fie asociată, poate fi cu siguranță o problemă la angajare”, a spus ea.

Un tatuaj ar putea să determine cursul unui interviu dacă este foarte vizibili și în funcție de ce reprezentă.

În cazul lui Putnam, tatuajele ei au fost considerate extreme, a spus Enjoli, și „par să fie reprezentative pentru identitatea ei”. „În alte cazuri, în care cineva are un tatuaj mai mic pe braț , s-ar putea să nu conteze atât de mult”, a spus ea.

„Cred că o companie care cere ca un angajat să nu aibă tatuaje indiferent de vizibilitate sau semnificație este cu siguranță depășită, pentru că acestea au devenit o parte importantă a culturii moderne”, a mai precizat Enjoli.

Personalitatea contează mai mult

Justina Raskauskiene, care conduce echipa de resurse umane de la Omnisend, a declarat că pe măsură ce tatuajele au devenit atât de populare, este foarte probabil că recrutorii și managerii abia le acordă atenție, „cu excepția cazului în care sunt ofensatoare sau distrag atenția”.

„Uneori, managerii pot prefera un angajat cu un tatuaj, dacă acesta poate fi dovada unei personalități interesante”, a spus ea.

Rachel Pelta, redactorul șef al platformei Forage, spune că, în general, managerii se uită la talente și abilități, iar dacă un candidat le are pe cele căutate, atunci este posibil ca eventualele tatuaje să fie trecute cu vederea.

În ceea ce privește tatuajele, piercing-urile sau orice altceva care ar putea fi considerat neobișnuit, cum ar fi culorile stridente ale părului, managerii „nu ar trebui să evalueze un candidat după aspectul său”, a adăugat Pelta.

Dar unele companii sunt tradiționaliste sau conservatoare și, pentru ele, aceste lucruri ar putea fi de neconceput, chiar și în SUA.

„Dacă nu ești dispus să le acoperi sau să le elimini, va trebui să continui să cauți până când găsești o companie care să te accepte. Și sunt, dar poate dura până găsești”, a mai spus ea.

Editor : D.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri