Exclusiv Sebastian Burduja vrea sistem de tuneluri „ca în Boston” sub București pentru a rezolva problema traficului. Răspunsul lui Nicușor Dan

Data actualizării: Data publicării:
nicusor dan sebastian burduja
Nicușor Dan și Sebastian Burduja. Sursa foto colaj: Inquam Photos / Saul Pop

Sebastian Burduja, candidatul PNL la Primăria Generală a Capitalei, invitat la Jurnalul de Seară de la Digi24, spune că problema traficului din București poate fi rezolvată cu ajutorul unui sistem de tuneluri subterane care să conecteze zone cheie ale orașului. Burduja a dat exemplul orașului american Boston pentru un astfel de sistem. Principalul său contracandidat, Nicușor Dan, actualul primar general, nu crede că acest plan ar avea un efect pentru reducerea traficului și spune că măsurile cele mai eficiente sunt cele de a-i stimula pe oameni să folosească transportul public.

„Nu există o singură soluție la problema traficului. Da, semaforizarea inteligentă este un prim nivel, ar fi trebuit făcută de mult, acum ne lăudăm cu realizări mici, am văzut. Benzi dedicate pentru transportul public, într-o rețea integrată s-au făcut primii pași - i-a făcut viceprimarul liberal Sebastian Bujduveanu. Să taxezi parcarea - probabil diferențiat -  în zonele cu cerere mai mare, probabil tariful ar trebui să fie mai mare, în zonele de la periferie, ar trebui să fie un tarif mai mic, acum e cinci lei peste tot. 

Ai nevoie de cât mai multe zone pietonale și de acest principiu - un oraș pentru oameni - asta e paradigma unui oraș modern, unei capitale moderne. Atunci ce faci cu mașinile? Eu am propus un proiect care se cheamă „Tunelul Urban București”, care ar însemna conectarea Bucureștiului prin subteran, de la nord la sud, de la Piața Presei până la Pasajul Unirii și mai departe până în Șoseaua Berceni.

Categoric nu se poate face într-un mandat de primar pentru că asta mi s-a spus - că visez înalt, îndrăzneț. Da, dar orașul ăsta dacă vrea să fie o adevărată capitală a Europei și a lumii, trebuie să-și propună și niște proiecte îndrăznețe. Nu se poate limita la panseluțe și gazon, asta-i ușor de făcut.

Măcar pe tronsoane, în primul mandat să poți să deschizi un prim tronson și să continui până conectezi, pentru că Bucureștiul, fiind dezvoltat pe inele, are nevoie de această străpungere care să conecteze orașul, dincolo de autostrada A zero care va rezolva problema traficului de tranzit, ai nevoie de acest proiect.

El se poate face, l-a făcut Bostonul din America - Big Dig- au săpat, efectiv, tot orașul și au creat un efect de dezvoltare economică fantastic. La suprafață au rămas parcuri, zone pietonale, zone pentru centre comerciale sau pentru centre de business, hub-uri de start-up. Adică redai orașul activității economice, nu mașinilor.

Tunelul ar avea mai multe ieșiri în oraș, categoric. El ar conecta orașul în punctele sale principale și extrem de congestionate. Nu vă imaginați că intri la Piața Presei și ieși în Berceni, nu asta e ideea. E posibil, în urma studiilor de fezabilitate, de prefezabilitate, să fie tronsoane unde solul nu permite și să ieși pe la suprafață sau cu pasaj suprateran. Ideea e să ai o rută rapidă care tranzitează orașul”, a spus Sebastian Burduja, la Jurnalul de Seară de la Digi24.

Răspunsul lui Nicușor Dan

„Eu cred că dacă vorbim de traficul de tranzit, în momentul în care vom avea autostrada de centură el va fi rezolvat. Dacă vorbim de București, doar de traficul din București, putem să ne uităm la anul 2023 - am avut patru poduri - podul nostru de la Doamna Ghica, podul făcut de Sectorul 4 pe Metalurgiei și cele două poduri din Sectorul 3 de la ieșirea spre Constanța, în zona Pallady. Traficul din București nu s-a redus semnificativ cu investițiile astea.

Soluția europeană, pe care orașele din Europa Occidentală au adoptat-o și pe care eu o susțin, este să încurajăm oamenii să folosească transportul public și asta înseamnă că trebuie să cumpărăm tramvaie, să modernizăm liniile de tramvai, să extindem liniile de tramvai, să facem benzi unice, să taxăm parcarea, ca să stimulăm oamenii să folosească transportul public și e mult mai bine”, a spus Nicușor Dan, ca reacție la propunerea făcută de Sebastian Burduja.

Editor : Adrian Dumitru

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ce pensie încasează în Spania un român care nu a muncit nicio zi
Digi FM
Luminița Anghel, despre momentul în care ea și soțul ei au fost amenințați cu moartea de David Pușcaș: „Am...
Pro FM
„De asta am fost singură cinci ani". Selena Gomez, despre motivul destrămării relațiilor ei de iubire
Film Now
Maria Shriver, despre actuala relație cu Arnold Schwarzenegger, care a înșelat-o cu menajera: Am muncit mult...
Adevarul
Găștile din Generația de Aur. Dorinel Munteanu, obraznic cu colegul de cameră: „Ce, mă, ai venit să faci...
Newsweek
O categorie de pensii poate crește, azi, cu 800 de lei. Mii de pensionari cer mai mulți bani la CCR
Digi FM
Irinel Columbeanu și-a făcut planuri pentru o vacanță prelungită. Medicii și-au dat acordul să plece de la...
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Angajații unui atelier auto, șocați când au văzut un șarpe ascuns printre fiare: „Își digera masa liniștit”
Film Now
Motivul pentru care Jennifer Lopez a cumpărat un conac la o oră distanță de Ben Affleck: „E mai sigur pentru...
UTV
Vittoria Ceretti vorbește în premieră despre relația cu Leonardo DiCaprio. Modelul urăște să fie numită...