Alertă NASA. Posibile ciocniri între sateliții artificiali de pe orbita Pământului

satelit NASA
Foto: Getty Images

NASA și-a exprimat îngrijorările cu privire la o flotă de sateliți a AST&Science care urmează fie lansată în spațiu și care ar crește riscul coliziunilor pe o parte importantă a orbitei planetei, conform Space.com.

În 30 octombrie, NASA a înaintat o scrisoare Comisiei Federale pentru Comunicații a Statelor Unite cu privire la solicitarea companiei AST&Science de a trimite în spațiu o rețea de 243 de sateliți pe o zonă de 720 de kilometri.

Constelația de sateliți, denumită SpaceMobile, va furniza servicii broadband pentru telefoane mobile. Sateliții vor avea antene mari pentru a putea furniza aceste servicii, fapt ce ar spori probabilitatea unor coliziuni cu alți sateliți din zonă.

Calculele NASA sugerează că navigarea în spațiu printre sateliții SpaceMobile ar necesita schimbări de traiectorie și activități de planificare adiționale. În plus, astronomii NASA mai spun că zona este împânzită de rămășițe spațiale.

AST&Science, în schimb, spune că nu există riscuri serioase și că, bazat pe calculele lor, șansa de coliziune este de 1 la 5000 – „Nu suntem o adunătură de văcari care lansează sateliți. Acesta este un proiect bine finanțat”, a declarat fondatorul companiei, Abel Avellan.

Editor : Adrian Dumitru