Tot mai mulți tineri folosesc TikTok pentru a accesa știri. Ei au mai multă încredere în influenceri decât în jurnaliști (studiu)

Data publicării:
tiktok
Tot mai mulți tineri folosesc TikTok pentru a accesa știri. FOTO: Shutterstock

Tot mai mulți tineri folosesc TikTok pentru a accesa știri, acordând din ce în ce mai multă atenție influencerilor, în defavoarea jurnaliștilor, potrivit unui raport, transmite Sky News. Pe de altă parte, atractivitatea platformei Facebook ca vehicul de promovare a știrilor este în scădere.

Aplicația devine una dintre rețelele de socializare cu cea mai rapidă creștere și este folosită de 44% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani pentru alte scopuri și de 20% pentru a accesa știri.

Studiul anual realizat de Reuters Institute a fost făcut pe un eșantion format din 93.895 de adulți din 46 de țări.

Raportul de anul trecut a arătat că 40% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani folosesc TikTok pentru alte scopuri, iar 15% dintre aceștia folosesc platforma pentru știri.

Sondajul a constatat că Facebook devine din ce în ce mai puțin popular ca sursă de știri, doar 28% dintre persoane declarând că au accesat știri de pe această aplicație în acest an, față de 42% în 2016.

Utilizatorii acordă mai multă atenție influencerilor

Cercetarea a arătat că, pe TikTok, Instagram și Snapchat, utilizatorii acordă mai multă atenție celebrităților și influencerilor din social media decât jurnaliștilor și companiilor media atunci când vine vorba de subiecte de știri.

Aproximativ 55% dintre utilizatorii TikTok și 52% dintre utilizatorii Instagram au accesat știri de la influencerii de pe platformele respective, în comparație cu doar 33% care au accesat știri de la mass-media și jurnaliști pe TikTok și 42% pe Instagram.

De asemenea, sondajul arată că utilizatorii TikTok (44%) au avut mai multă încredere în „oamenii obișnuiți”.

Raportul a constatat, de asemenea, că publicul evită din ce în ce mai mult subiecte precum războiul din Ucraina și criza economică.

Cercetarea a arătat o scădere a interesului pentru știri în general în multe țări și niveluri ridicate de evitare selectivă a știrilor, 36% dintre aceștia declarând că evită în mod activ știrile „uneori sau adesea”.

Dintre cei care evită știrile, 53% au declarat că schimbă canalul atunci când apar posturi de știri, în timp ce 32% au declarat că evită subiectele care le sporesc anxietatea.

Unele persoane au spus, de asemenea, că știrile sunt prea „solicitante din punct de vedere emoțional”.

Potrivit raportului, încrederea în știri a scăzut cu două puncte procentuale în ultimul an, iar 56% dintre respondenți au declarat că sunt îngrijorați în ceea ce privește identificarea diferenței dintre ceea ce este real și ceea ce este fals pe internet atunci când vine vorba de știri - cu două puncte procentuale mai mult față de anul trecut.

Editor : Bianca Chirilă

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri