Sari la conținut

BUSINESS CLUB. Nume noi pe piața avioanelor

Pe o piaţă a avioanelor comerciale dominată de doi jucători mari, Airbus şi Boeing, restul companiilor trebuie să vină cu ceva în plus ca să atragă interesul operatorilor de zbor. La salonul aeronautic din Fanrborough, compania canadiană Bombardier şi-a prezentat aparatul de zbor C-Series, în care totul este mai mare decât într-un avion standard. Pasagerii au mai mult loc în scaune şi pot să aducă bagaje de mână mai mari.

Fred Cromed, preşedintele Bombardier: „Ideea a fost să ne asigurăm că le oferim pasagerilor mai mult confort. Am înţeles exact ce se întâmplă pe piaţă şi că trebuie să le oferim pasagerilor mai mult confort, nu numai în scaune, dar şi în ceea ce priveşte ferestrele şi culoarul”.

Bombardier a anunţat de curând că va începe să livreze avioanele care deja au fost comandate. Însă, compania canadiană nu găsit comenzi noi la salonul aeronautic din Marea Britanie. În schimb, cinezii de la Comac au anunţat o comandă de 2,3 miliarde de dolari pentru avionnul lor ARJ 21. Pentru aceşti bani vor livra 60 de aparate de zbor unei companii de leasing aeronautic. Avantajul avioanelor chinezşti este că sunt ceva mai ieftine decât cele produse de Airbus şi Boeing.

O prezenţă mai puternică pe piaţa avioanelor încearcă să aibă şi Rusia. Compania de stat Irkut a prezentat de curând aparatul de zbor MC-21 şi speră să atragă comenzi pentru el din partea operatorilor de zbor din India. Şi acelaşi conglomerat aeronautic controlat de guvernul de la Moscova produce şi avioane personalizate. Cum ar fi un aparat de zbor special gândit pentru sportivi.

Evgheni Andrachnikov, vicepreşedinte Suhoi: „Patronii echipelor sportive cheltuiesc milioane de dolari pentru jucătorii lor şi vor performanţă maximă de la ei. Cum îşi petrec jumătate din timp pe călătorind, trebuie să se recupereze, să se relaxeze să doarmă şi să îşi analizeze semnele vitale”.

Suhoi Sportjet este practic un cantonament zburător şi va fi avionul oficial al echipei Olimpice a Rusiei.