De ce s-a prăbușit avionul Pakistan Airlines: Anchetatorii au descoperit greșelile în lanț care au dus la catastrofa cu 97 de morți

Data publicării:
Momentul în care avionul cu 99 de persoane la bord s-a prăbușit în sudul Pakistanului
Foto: Agerpres

O investigație lansată în urma prăbușirii zborului Pakistan International Airlines PK 8303, eveniment soldat cu 97 de morți, a dezvăluit că piloții nu au efectuat corespunzător o serie de proceduri și că nu erau "concentrați" din cauza pandemiei de coroanvirus, a anunțat Ghulam Sarwar Khan, ministrul federal al Aviației din Pakistan.

Potrivit The Independent, anchetatorii au pus accidentul aviatic pe seama erorii umane în locul unei defecțiuni mecanice, reclamând neglijența ambilor piloți, dar și a controlorilor de trafic aerian. Ghulam Sarwar Khan a anunțat miercuri în Parlament că aeronava Airbus A320 era "100% funcțională" în momentul prăbușirii.

Zborul PIA PK8303 efectua o cursă internă între Lahore și Karachi când s-a prăbușit în apropierea aeroportului Jinnah din Karachi, pe 22 mai 2020. La bord se aflau 99 de persoane, dar au existat doar doi supraviețuitori.

Avionul s-a prăbușit într-o zonă rezidențială, la mai puțin de un kilometru de aeroport, provocând daune considerabile și clădirilor de la sol.

Detalii din raportul anchetatorilor au fost dezvăluite anterior de publicația Express Tribune din Pakistan. Cotidianul a scris că investigatorii au descoperit că oficialii Autorității Aviatice Civile, echipajul din cabină, personalul din turnul de control, dar și controlorul de trafic aerian, "au făcut greșeli repetate" care au condus la accidentul aerian și urmările lui.

Avionul avea viteză prea mare la prima tentativă de aterizată, se arată în raport, și a petrecut apoi 17 minute în aer înaintea unei noi tentative. În acest interval, ambele motoare ale aeronavei s-au oprit.

Piloții nu au informat turnul de control că trenul de aterizare s-a blocat, înaintea să facă cea de-a doua tentativă de aterizate, în urma căreia avionul s-a prăbușit. Raportul anchetatorilor concluzionează că piloții au greșit să încerce o aterizare în acel moment, a scris The Express Tribune, fără să ofere detalii.

După prăbușire, fragmente din motoarele avionului au rămas pe pista de aterizare încă 12 ore, reprezentând un risc pentru alte aeronave.

Totodată, autoritățile aeroportului Jinnah nu i-au înlocuit pe controlorii de trafic aerian imediat, așa cum este protocolul obișnuit după asemenea incidente. Aceștia au rămas la post până la finalizarea turei, în acea seară.

Avionul prăbușit avea 16 ani și intrase în flota PIA în 2014. Cutiile negre recuperate după prăbușire nu au indicat vreo defecțiune mecanică, potrivit anchetatorilor.

Editor web: Vlad Mironescu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Câți bani câștigă Ștefan Bănică pentru un spectacol. Onorariul e pe măsura popularității sale
Pro FM
Ce pofte are Hailey Bieber de când este însărcinată: „Nu aveți voie să judecați”
Film Now
Elizabeth Hurley are o siluetă impecabilă la aproape 59 de ani. Imaginile din vacanță au făcut furori pe...
Adevarul
Medicamentul foarte ieftin care poate să provoace o scădere în greutate de 14 kilograme într-o lună...
Newsweek
RECALCULARE Care pensionari iau 1.000 lei în plus la pensie, deși s-au pensionat înainte de 60 ani?
Digi FM
Ben Affleck şi Jennifer Lopez locuiesc separat, pe fondul problemelor în căsnicie, susțin surse citate de...
Digi World
Cum să-ți alegi ochelarii de soare pentru a te proteja de efectele razelor UV. Detaliul la care să fii atent
Digi Animal World
Rasa de pisici cu cea mai mică speranță de viață. Ce trebuie să știi dacă ai ca animal de companie această...
Film Now
Tom Cruise a primit cea mai mare lovitură de la fiica sa, Suri. Ce decizie a luat tânăra în vârstă de 18 ani
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...