Sari la conținut

Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei a semnalat de mult timp probleme privind regulile de siguranţă aeriană din Germania

Foto: Mediafax

EASA şi-a exprimat preocuparea privind „câteva cazuri de nonconformitate” în ceea ce priveşte regulile de siguranţă aeriană, în special referitor la monitorizarea personalului companiilor aeriene, a afirmat sâmbătă Dominique Fouda.

Pe baza recomandărilor EASA, Comisia Europeană a lansat, la sfârşitul lui 2014, un proces prin care cerea explicaţii Germaniei”, a adăugat el.

Comisia Europeană (CE) a confirmat că EASA a descoperit nereguli în cadrul unei revizuiri de rutină a aplicării regulilor privind siguranţa aeriană. „Răspunsurile Germaniei sunt evaluate în prezent”, a declarat pentru Reuters o purtătoare de cuvânt a Comisiei. „Face parte dintr-un sistem continuu de supraveghere: rezultatele sunt urmate de acţiuni corective, similar unui proces de audit”.

Oficialii UE au afirmat că autoritatea germană de reglementare în domeniul siguranţei aviatice se confruntă cu un număr redus de personal, care i-ar putea submina abilitatea de a controla companiile şi echipajele, inclusiv de a face controale medicale”, scrie Mediafax, citând Wall Street Journal.

O purtătoare de cuvânt a autorităţii aviatice germane (LBA) a afirmat însă că LBA a răspuns la criticile EASA, iar astfel de verificări au loc de câteva ori pe an.

Monitorizarea sănătăţii şi verificarea personalului companiilor aeriene au intrat în atenţia opiniei publice după ce un avion al companiei Germanwings, care efectua o cursă de la Barcelona (Spania) spre Dusseldorf (Germania), s-a prăbuşit în Alpii francezi la 24 martie, provocând moartea celor 150 de persoane de la bord.

Procurorii germani au afirmat că Andreas Lubitz, copilotul avionului, a fost tratat pentru tendinţe sinucigaşe şi depresie în urmă cu câţiva ani, înainte de a deveni pilot. În plus, procurorii au găsit la locuinţa acestuia adeverinţe medicale care îl declarau inapt pentru lucru, valabile inclusiv pentru ziua tragediei, dar Lubitz le-a rupt şi nu şi-a anunţat angajatorii.

Joi au apărut informaţii potrivit cărora copilotul Andreas Lubitz a căutat pe internet date despre sinucidere şi despre blocarea uşile cabinelor de pilotaj.