Memorialul Auschwitz critică rețeaua socială X, deținută de Elon Musk, pentru că nu elimină conținutul antisemit

Data actualizării: Data publicării:
lagarul auschwitz din polonia
Memorialul Auschwitz critică rețeaua socială X, deținută de Elon Musk, pentru că nu elimină conținutul antisemit. Foto: Profimedia

Memorialul Auschwitz a criticat joi rețeaua socială X, cunoscută anterior sub numele de Twitter, pentru că nu a eliminat o postare antisemită de pe site, relatează Reuters.

Proprietarul rețelei X, Elon Musk, s-a descris ca fiind un absolutist al libertății de exprimare, dar unii critici spun că abordarea lui este iresponsabilă. Cercetătorii au descoperit o creștere a discursurilor instigatoare la ură și a conținutului antisemit pe platformă, de la preluarea de către Musk, iar unele guverne au acuzat compania că nu a făcut suficient pentru a-și modera conținutul.

Memorialul Auschwitz, care administrează locul fostului lagăr al morții înființat de Germania nazistă pe teritoriul Poloniei ocupate în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, a declarat într-o postare pe X că a raportat un mesaj antisemit, dar a primit un răspuns de la X că conținutul nu a încălcat regulile sale.

Memorialul a postat capturi de ecran ale postării, precum și ceea ce a răspuns platforma X cu privire la reclamație.

Rețeaua socială X nu a răspuns la o solicitare de comentariu pentru Reuters.

„A permite un astfel de limbaj necontrolat perpetuează ciclul de ură și întărește ideea că un astfel de limbaj este acceptat pe această platformă”, a scris memorialul.

Peste 1,1 milioane de oameni, majoritatea evrei, au murit în lagărul de la Auschwitz în camere de gazare sau de foame, frig și boli. Între 1941 și 1945, Germania nazistă și colaboratorii săi au ucis în mod sistematic aproximativ șase milioane de evrei în Europa ocupată de germani.

La începutul acestei luni, platforma X a dat în judecată o organizație nonprofit care luptă împotriva discursului instigator la ură și a dezinformarii, acuzând-o de afirmații false și de influențarea negativă a agenților de publicitate. Grupul, Centrul de Combatere a Urii Digitale, a acuzat compania de intimidare și a spus că acuzațiile sale nu au niciun temei.

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri