„24 de ani. Generaţia Revoluţiei”, o campanie jurnalistică despre curajul unei generaţii care a schimbat cursul istoriei

Data publicării:
packshot

Au trecut de atunci 24 de ani în care, încet, ecourile Revoluţiei s-au stins şi s-au transformat într-o constantă fără sfârşit a întrebărilor, cu o singură certitudine: în decembrie 1989 zeci de mii de tineri au ieşit în stradă şi unii dintre ei au murit. Cine i-a ucis nu ştim exact nici acum.

Digi24 lansează, din 16 decembrie, printr-o serie de reportaje care spun povestea celor care aveau 24 de ani în decembrie 1989, campania „24 de ani. Generaţia Revoluţiei”. În egală măsură demersul jurnalistic al Digi24 se adresează şi celor care astăzi au 24 de ani, dar şi celor care au trăit 45 de ani în comunism. La împlinirea a 24 de ani de la Revoluţia din decembrie 1989, Digi24 pune în oglindă visele, faptele şi speranţele unor generaţii emblemă pentru istoria recentă a României.

Până pe 22 decembrie, ziua în care România aniversează 24 de ani de la Revoluţie, Digi24 difuzează în jurnalele orelor 06.00, 11.00, 13.00, 15.00. 17.00, 19.00, 21.00 şi 24.00 reportajele din cadrul campaniei „24 de ani. Generaţia Revoluţiei”.

Fie că vorbesc despre revoltele de la Timişoara, despre cum arăta opoziţia în perioada comunistă, cum se făcea atunci televiziune, despre mamele eroine sau despre generaţia decreţeilor, reportajele Digi24 îşi propun să redescopere, pentru telespectatori, pentru cei care astăzi au 24 de ani, dar şi pentru nostalgici, istoria recentă.

Timp de șapte zile Digi24 aruncă o privire în trecut, în viaţa oamenilor obisnuiţi. Singura televiziune de ştiri care emite full HD redescoperă istoria zilelor de 16-22 decembrie prin ochii şi mărturiile tinerilor care au ieşit, acum 24 de ani, în stradă.

Prin intermediul materialelor documentate săptămâni în şir, reporterii Digi24 încercă să arate cum am evoluat ca naţie de la mama eroină la natalitatea scăzută de astăzi, de la metroul lui Ceauşescu, „trenul galben fără cai”, la frezele Sfânta Varvara şi Sfânta Filofteia, de la sintagma „noi nu ne vindem ţara” la privatizări şi „noi ne vindem ţara”, de la circul foamei la mall, de la două ore de program la televizor pe zi la 750 de televiziuni, 633 de posturi de radio si 3.727 de reţele de distribuţie prin cablu sau de la generaţia cu cheia de gât la generaţia Facebook.

„24 de ani. Generația Revoluției” este o campanie istorică prin care Digi24 îşi doreşte să le arate telespectatorilor săi cum era România odată şi cum arată ea acum, la 24 de ani de la momentul înlăturării lui Nicolae Ceauşescu. 

Tu ce ai făcut la Revoluție?

Îți aduci aminte unde erai în decembrie '89? Unde iți erau părinții și prietenii, ce făceai, la ce te-ai gândit urmărind evenimentele de atunci sau participând la ele? Ajută-ne să recreăm povestea acelor zile, povestea unei generații.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri