E. Andronescu: E greşită prevederea legală că nu pot fi lăsaţi repetenţi copiii până la clasa a treia
Legea prevede că nu pot fi lăsaţi repetenţi copiii până la clasa a treia, dar acest lucru trebuie schimbat, pentru că este o greşeală, a declarat la Digi24 ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu. În replică, Oana Moraru, expert în educaţie, a explicat că acest lucru este împotriva oricăror studii, întrucât lăsatul repetent nu motivează copilul. Potrivit expertului, reponsabilizarea pentru pregătirea elevului trebuie îndreptată spre învăţător.
Gaz periculos depistat în școli și grădinițe din 16 județe. E considerat unul dintre factorii de risc pentru cancerul pulmonar
Povestea impresionantă a unui director din Călărași
Primele declarații ale băiatului înjunghiat în curtea unui liceu din Capitală
Momentul atacului de la o școală din București, unde un elev a fost înjunghiat
Invazie de ploșnițe într-o școală din București
Oficialii din Educație vor să rezolve dezastrul de la simulare cu 5 minute de gramatică
Elevul din Târgu Mureș care și-a bătut diriginta e liber
Deca a trimis Corpul de Control la școala Nicolae Titulescu
Procurorii au primit raportul medico-legal în cazul elevului care ar fi fost violat la școală
Ecaterina Andronescu, ministrul Educaţiei: „Din păcate, e o prevedere legală, până în clasa a treia copiii nu pot fi lăsaţi repetenţi. Cred că trebuie să revenim asupra acestui aspect pentru că, iată, unde suntem. Ajungem la clasa a opta şi constatăm că nu ştiu să scrie bine, să calculeze bine şi că 36% nu sunt în stare să ia 5 la evaluarea de clasa a opta.
Cred că obiectivele trebuie stabilite prin lege şi în fişa postului.
Acest obiectiv e o greşeală”
Oana Moraru, expert în educaţie: „Nu ai voie să laşi copiii repetenţi, e împotriva oricăror studii, nu e niciun impact.
Sunt studii întregi care arată că lăsatul repetent nu îl motivează pe copil, nu îl aduce mai repede pe calea cea bună.
Sub nicio formă nu îl poţi lăsa repetent.
Soluţia ar fi responsabilizarea fiecărui învăţător şi obligaţia de a trata diferenţiat copiii.
E o nebunie întreagă, de la clasa pregătitoare şi clasa întâi sunt concursuri şi examene şcolare individuale, academice, o mare întreagă de auxiliare pentru portofoliul învăţătoarei. Forţăm enorm copiii de 6 – 7 ani, ignorând total pragul de dezvoltare psiho-somatică a vârstelor, pentru că punem în centrul educaţiei profesorul, catedra, liniştea lui”.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News