Experiment Digi24 lângă o trecere de pietoni în zona unei școli din București. Șoferii trec cu aproape 90 km pe oră
Un radar așezat la vedere, eventual dotat cu un ecran care arată viteza sau o față zâmbitoare, îi face pe șoferi să respecte legea. Este concluzia unui experiment făcut la o trecere de pietoni din apropierea unei școli din București. Când radarul este ascuns, vitezele înregistrate se apropie de 90 de km pe oră.
Șoferii ar putea fi amendați pe baza filmărilor făcute de alți șoferi. Există o singură condiție
Imagini incredibile din timpul cutremurului din Taiwan. Au căzut bucăți din munte peste șoferi
Accident grav în Neamț: 3 tineri au murit iar alți 4 au fost răniți
Imagini de pe DN1, unde se demolează un pasaj
Accident grav în Ialomița. Un om a murit iar alți 5 au fost răniți
Șoșoacă a rămas fără permis după ce a fost prinsă de radar
Pesticid și erbicid descoperite în avocado bio
Accident incredibil în Brăila. O femeie de 81 de ani a scăpat miraculos cu viața după ce o mașină s-a răsturnat peste ea
Șoferii analfabeți, un pericol pe șoselele din România
Experimentul s-a derulat astfel: în dreptul trecerilor s-a montat un radar, care arată viteza cu care circuli. Dacă mergi regulamentar, radarul îți arată un zâmbet. Dacă mergi cu viteză mare, o să vezi o față nervoasă.
Experimentul a fost realizat împreună cu Emil Gâtej, expert în condus defensiv. Mai întâi, specialistul a montat radarul în portbagajul mașinii, pentru a nu fi la vedere. A fost înregistrată apoi viteza cu care treceau șoferii în fața unei școli, la câțiva metri de trecerea de pietoni, zonă în care circulația e reglementată la 30 de kilometri pe oră.
Prima mașină a fost înregistrată cu 85 de kilometri pe oră. Nici următoarele patru nu au mers cu viteza legală. Recordul a fost atins de a cincea mașină, care gonea cu 87 de kilometri pe oră, ca să prindă verde la semafor. Și următorii șoferi au trecut cu viteze de cel puțin 60 de kilometri pe oră.
Emil Gâtej, specialist în condus defensiv: "Explicația științifică pentru care viteza trebuie redusă la 30 de km/h în dreptul școlilor este legată direct de subiectul distanței de frânare.
La 60 km/h, parcurgem 10 metri pe secundă, asta înseamnă că vor trece vreo 20 de metri până reacționăm și la aceasta adăugăm distanța de frânare a mașinii. La 85 de km/h, șansele de a putea opri sau ca acel accident să se termine doar cu victime sunt minime".
În continuarea experimentului, radarul a fost scos la vedere. Ca prin minune, șoferii au început să circule regulamentar.
Emil Gâtej, specialist în condus defensiv: "În momentul în care sunt monitorizați, procentul șoferilor care circulă cu viteză legală crește cu jumătate. Ține de educație. Un șofer needucat, în momentul în care nu e observat, face ce-l taie capul. În momentul în care știe că e observat, începe să reducă, de teama consecințelor".
Acest experiment a fost implementat cu succes în Germania, în ultimii zece ani.
Editor : G.M.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News