Eroarea radarului nu mai anulează amenda. Ce spun șoferii
Vitezomanii nu mai au scăpare în lupta cu radarele. O decizie a instanței supreme spune că marja de eroare a aparatelor radar NU va mai fi luată în calcul de judecători atunci când şoferii vor contesta o amendă. Fiecare radar poate arăta o viteză mai mică sau mai mare cu 3 kilometri pe oră decât cea reală. Era şi motivul pentru care mulţi şoferi contestau sancţiunile poliţiştilor, în speranţa că judecătorii le micşorau amenzile sau chiar le dădeau permisul de conducere înapoi.
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 2 mai
Ce s-a descoperit la analize
Reacția unui bărbat venit din Cehia la o terasă în România
Când poate fi periculos postul negru
20% dintre tinerii români nici nu învață, nici nu muncesc
Cele mai ciudate tradiții în jurul lumii de Paște
Violențe în campusuri din SUA
Scandal după ce un restaurant le-a cerut părinților să nu-și lase copiii să alerge printre mese
Intervenție dramatică a mascaților
- Viteza de 96 de kilometri pe oră, ceea ce înseamnă peste limita de viteză de 50, 46 de kilometri.
Acest bărbat va trebui să scoată din buzunar 1.000 de lei pentru că a fost prins de poliţişti în timp ce gonea pe străzile din Bucureşti.
„Aia e. Cine greșește, plătește, ca mine. Am grelit, trebuie sp platesc, nu? Ne supunem legilor”, spune un șofer amendat.
De multe ori însă, cine greşeşte... contestă apoi. Cum sunt traşi pe dreapta, mulţi şoferi găsesc repede vinovatul: aparatul radar care nu a înregistrat corect viteza. O decizie recentă a instanței supreme spune însă că nu va mai putea fi invocată marja de eroare a aparatelor radar.
„Acea marja de eroare de +/- 3 kilometri trebuia aplicată. Dacă o persoană era prinsă de aparatul radar cu 102 km la oră, se aplica această marjă și judecătorul constata că era de fapt vorba de 99 de km și, nedepășindu-se limita de 100 pentru acea porțiune de drum, ar fi fost vorba doar de o amendă contravențională, nu și de reținerea dreptului de a conduce pe o perioadă de trei luni. Aceasta era una dintre armele care puteau să fie folosite de contravenienți”, explică avocatul Florin Tîrnovan.
Decizia instanței supreme îi bucură cel mai mult pe poliţişti.
„Elimină teoria chițibușului permanent prin care conducătorul auto, în loc să-și asume răspunderea și să puna siguranța sa și a celorlalți mai presus de aceste tertipuri, caută tot timpul să scape de răspundere”, afirmă Bogdan Toader, lider sindicatul Europol.
Ce spun șoferii?
- Mi se pare o decizie dictatorială. Mi se pare o porcărie. În curând n-o să mai putem să spunem nimic.
- Nu-i corect. (Era o portiță a soferilor să mai scape?) Da. Și a vitezomanilor de obicei.
Decizia urmează să fie publicată în Monitorul Oficial. Acela va fi momentul în care noua reglementare va intra în vigoare.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News