Live

Video Obținerea unui certificat Covid, demonstrație pas cu pas făcută la Digi24. Toate explicațiile pentru situațiile care pot apărea

Data actualizării: Data publicării:
Pași pentru obținerea certificatului digital COVID. Sursă foto: STS

Portalul de unde se pot obține certificatele digitale UE privind COVID (așa numitul pașaport COVID) este activ de joi, 1 iulie. Procedura pentru generarea acestor documente este facilă și rapidă. Purtătorul de cuvânt al STS, Cătălin Chirca, a explicat pas cu pas, la Digi24, cum se obține certificatul verde prin accesarea portalului securizat https://certificat-covid.gov.ro. El a explicat cum se face autentificarea, cum se intră în platformă și cum se generează pașaportul Covid.

Obținerea certificatului se face prin parcurgerea câtorva pași în cadrul platformei și este gratuită.

Purtătorul de cuvânt al STS, Cătălin Chirca, a răspuns, totodată, la mai multe chestiuni legate de numărul certificatelor care pot fi generate sau cum se poate obține acest document pentru copii.

O persoană poate genera certificate pentru toți membrii familiei

"Putem elibera certificate pentru noi sau pentru membrii familiei, în dreapta sus se poate vedea câte certificate sunt în portofel. O persoană poate genera certificate pentru toți membrii familiei, inclusiv pentru copii.

Când vom avea un certificat generat acesta va fi cu numele nostru, se validează și la Evidența Populației, ca toate datele să fie corecte", a spus Chirca.

Purtătorul de cuvânt al STS a explicat că pentru certificatul care atestă vaccinarea trebuie introduse datele din documentul folosit la acel moment- cartea de identitate sau pașaportul.

Minorii sub 14 ani au nevoie de acordul părinților

Minorii sub 14 ani care vor să își descarce certificatul trebuie să aibă obligatoriu acordul părinților, selectează că nu au 14 ani și introduc numele părintelui.

Documentele pot fi generate și în limba engleză.

Cum se obțin certificatele Covid

Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, județul în care a fost vaccinat și se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea. Trebuie trecută ziua în care s-a administrat a doua doză, dacă schema completă impune două doze, a spus purtătorul de cuvânt al STS. Toate certificatele generate în urma vaccinării au valabilitate 12 luni.

Pentru generarea certificatului de recuperare după Covid, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care persoana a fost confirmată pozitiv.

Pentru generarea certificatului de testare, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ. Chirca a precizat că ținând cont că acesta are valabilitate redusă, pot fi obținute ori de câte ori este necesar.

Certificatul nu se generează dacă datele sunt greșite

Dacă în timpul acestui proces, sunt introduse greșit datele, certificatul nu se generează, iar aplicația semnalează unde este eroarea, a spus Chirca.

El a subliniat că este foarte important ca certificatul Covid să fie generat cu câteva zile înainte de plecarea în străinătate. În situațiile în care apar inadvertențe între informațiile completate de o persoană și cele înregistrate în bazele de date conectate cu platforma trebuie realizate corecții de date. De aceea, solicitarea de eliberare a certificatelor de vaccinare trebuie realizată cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de momentul utilizării, iar pentru cele de testare cu cel puțin 12 sau 48 de ore, în funcție de tipul de test efectuat - rapid sau PCR.

Cei care au nevoie de asistență pentru obținerea certificatului, pot suna la call-center, la numărul de telefon 021.414.44.25.

Pentru verificarea, la intrarea în țară, a codurilor QR de pe certificatele digitale, Serviciul de Telecomunicații Speciale a distribuit către Poliția de Frontieră 271 de scannere mobile și 271 de telefoane mobile smart, echipamente care au instalată aplicația "CoronaScan".

Certificatul poate fi prezentat, la intrarea în România sau în oricare alt stat membru al Uniunii Europene, atât în format digital, pe un dispozitiv mobil, cât și tipărit pe hârtie.

Cui folosește certificatul

Certificatul digital CCOVID nu este un document obligatoriu, însă cu ajutorul lui persoanele care s-au vaccinat anti COVID-19, s-au recuperat după această afecțiune sau dețin un rezultat negativ la testarea COVID-19 pot dovedi situația lor epidemiologică.

Pentru generarea certificatelor, sistemul informatic preia datele necesare din Registrul Electronic Național de Vaccinări pentru persoanele care s-au vaccinat și din Aplicația Corona-Forms pentru persoanele care au fost testate și au un rezultat negativ sau un rezultat pozitiv, dar s-au recuperat după COVID-19.

Certificatele includ un cod QR care va conține o semnătură digitală, astfel încât, la citirea acestuia, să poată fi verificată autenticitatea, integritatea și validitatea documentului. Semnătura digitală este pusă la dispoziție de STS, astfel încât cetățenii nu au nevoie de o semnătură digitală proprie.

Citește și10 întrebări și răspunsuri despre pașaportul COVID: Ce valabilitate are și cât mai putem călători în străinătate fără el

 

Editor : Georgiana Marina

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Au mers la teatru, dar comportamentul lor a fost inacceptabil! Spectatorii au cerut să fie dați afară: ”Erau chiar lângă noi”

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Jumătate din cele 10 milioane de apeluri la 112 nu au fost urgențe. Oamenii reclamă traficul blocat și înjură operatorii

Povestea operatorului 112 care a preluat primul apel de urgență din România, în urmă cu 20 de ani

O persoană din Argeș a sunat de 31.000 de ori la 112 fără a avea o urgență. STS: Aproape cinci zile de convorbiri continue

Vară de foc pentru salvatori. Peste trei milioane de oameni au cerut ajutor la 112

Partenerii noștri