Live

80.000 de tone de cereale din Ucraina au ajuns în Portul Constanța, pentru a fi exportate mai departe

Data actualizării: Data publicării:
Portul Constanța, poarta principală a exporturilor de cereale din Uniunea Europeană, ar putea fi soluția deblocării exporturilor de cereale ale Ucrainei. Foto: Profimedia Images

Ucraina a trimis până acum în portul românesc Constanţa aproximativ 80.000 de tone de cereale, a afirmat marţi directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa, Florin Goidea. El a spus că în vitor sunt aşteptate cantităţi şi mai mari.

Porturile ucrainene sunt blocate de la invazia declanșată de Rusia, în urmă cu două luni, iar ţara, un producător agricol major, a fost forţată să exporte în România pe calea ferată, pe la graniţa sa de vest, sau prin micile sale porturi de la Dunăre.

România, stat membru UE, are frontiere comune la Marea Neagră - o arteră majoră de transport pentru cereale şi petrol - cu Bulgaria, Turcia, Georgia şi Ucraina.

„Există aproximativ 80.000 de tone de cereale care au ajuns deja, ele sunt depozitate în silozuri, o parte fiind încărcate pe nave. Alte 80.000 de tone sunt aprobate şi se află în drum spre Constanţa”, a declarat Florin Goidea, directorul CNAPM, pentru Reuters, potrivit Agerpres.

Directorul CNAPM a explicat că cerealele au ajuns fie pe calea ferată, fie transportate cu barjele pe Dunăre, iar portul are capacitatea de a gestiona exporturi suplimentare de cereale.

Capacitatea de stocare în portul Constanţa este de aproximativ 2 milioane de tone, iar anul trecut au fost gestionate de aici exporturi de aproximativ 24 milioane de tone.

Luna aceasta, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că o linie de cale ferată de tip sovietic, cu ecartament larg, care vine din Republica Moldova şi merge direct în Portul Galaţi, va fi reabilitată rapid. O astfel de măsură ar accelera transporturile de cereale.

Luni, analiştii de la APK-Inform au informat că poliţiştii de frontieră din Ucraina au închis câteva căi navigabile în zona gurii fluviului Dunărea, din cauza minelor care plutesc în derivă în Marea Neagră.

Dar ministrul de Externe ucrainean, Dmitro Kuleba, a declarat săptămâna trecută la Bucureşti că există o şansă de îmbunătăţire a infrastructurii Dunării şi a rutelor comerciale.

„Există o şansă reală importantă pentru ca fluviul Dunărea să devină chiar şi mai profitabil din punct de vedere economic, mai important şi să conecteze mai bine ţările din regiunea Mării Negre cu ţările din vestul Europei, din punct de vedere comercial”, a afirmat Kuleba.

Editor : B.P.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

”V-ați propus să mă luați la mișto?”. A aflat că FCSB a luat titlul și nu s-a abținut: ”Ca un cuțit în inimă”

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Situație critică pe frontul de est din Ucraina. Rușii au anunțat că au cucerit încă un sat din regiune

Lupte intense pe frontul din Ucraina. Rusia a lansat un atac masiv cu zeci de rachete

Bilanț dezastruos pentru ruși, potrivit oficialilor britanici. Pierderile Rusiei în Ucraina se apropie de jumătate de milion de oameni

Rusia bombardează masiv căile ferate din Ucraina pentru a bloca ajutorul Occidentului: „Pregătește o ofensivă de amploare”

Partenerii noștri