Live

Precizările ministrului agriculturii după scandalul navei cu mii de oi care a eșuat la Midia

Data actualizării: Data publicării:
Adrian Oros, ministrul interimar al Agriculturii Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Noul ministru al agriculturii, Adrian Oros, explică într-un comunicat cum a fost autorizat transportul cu animale încheiat tragic în portul Midia, unde o navă cu 14.000 de oi a eșuat, duminică, iar mii de animale au murit sau agonizează prinse la bordul vaporului, un caz care a suscitat multă emoție publică și apeluri repetate de intervenție din partea organizațiilor pentru salvarea animalelor.

„Am solicitat verificări suplimentare privind centrele de colectare de unde au fost trimise animalele (documente de mișcare, certificate sanitare-veterinare de transport animale vii, bonuri de achiziție etc.). În acest moment, echipe mixte ale Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, ale ANSVSA și ale Ministerul Apelor și Pădurilor fac verificări privind respectarea prevederilor legale și de îndată ce vor fi disponibile rezultatele anchetei, acestea vor fi aduse la cunoștința opiniei publice”, promite Adrian Oros.

Ministrul precizează că nava care făcea transportul a fost autorizată de către DSVSA Constanța din luna martie 2019,  ANSVSA fiind singura instituție abilitată pentru a autoriza și a monitoriza condițiile de bunăstare și sănătate pentru transportul animalelor vii, prin punctele de inspecție la frontieră.

Adrian Oros explică și cum s-a ajuns la această situație: „Precizăm că actualul director DSVSA Constanța, Geronimo Brănescu, încă din 2018, când era președintele ANSVSA, a modificat legislația privind organizarea și funcționarea ANSVSA trecând punctele de inspecție la frontieră, din subordinea ANSVSA central în subordinea directorului executiv la nivel local, în acest caz, a directorului executiv DSVSA Constanța”.

Ministrul spune că de îndată ce a fost informat despre situația de la Midia a luat legătura cu președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Dr. Csutak Laszlo Nagy, care i-a comunicat detalii privind condițiile de bunăstare și sănătate la îmbarcarea animalelor pe navă.

Pe de altă parte, ministrul Oros susține că a atras atenția încă de anul trecut asupra neconformităților privind bunăstarea și sănătatea animalelor în timpul transportului animalelor vii, ovine, în special, din România către state terțe, mai ales în zona Golfului.

„De asemenea, am subliniat și condițiile total dezavantajoase din punct de vedere economic ale comerțului cu animale vii. Am depus în acest sens, încă din luna iulie a anului 2019, un proiect de lege privind respectarea condițiilor de bunăstare a animalelor în timpul transportului și în afara Uniunii Europene, până la destinație, conform Regulamentului 1/2005 privind protecţia animalelor în timpul transportului şi al operaţiunilor conexe. Prin acest proiect se impunea astfel prezența unui medic veterinar la bord pe toată durata călătoriei, care să completeze un raport zilnic de transport, un raport de sfârșit de călătorie, precum și criterii de respingere a îmbarcării animalelor la bord”, explică ministrul.

Citiți și: Oile înecate în Marea Neagră ar fi avut o soartă şi mai crudă dacă ajungeau la destinaţie. Transportul de animale vii e interzis în UE

Editor: Luana Păvălucă

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

”Execuție” în 21 de minute! VIDEO Ostapenko nu a suportat umilința și a izbucnit. Gestul făcut și la finalul meciului

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Un bărbat de 50 de ani a murit înecat în mare, în Mamaia

Marea Neagră e acum una dintre cele mai minate mări. Aproape 100 de mine au fost găsite de la începutul războiului din Ucraina

O nouă armă în războiul cu Rusia. Ucrainenii ar putea folosi în curând submarinul Kronos

Cel mai mare exercițiu NATO de pe Marea Neagră. Imagini de la antrenamentele la care participă militari și nave de luptă din 13 țări

Partenerii noștri