Live

Blue Air se retrage de la Timișoara. Reacția directorului aeroportului

Data actualizării: Data publicării:

Linia aeriană low-cost nu va mai opera niciun zbor de pe aeroport acuzând că prezența companiilor românești pe piața din România ”deranjează din ce în ce mai tare”.

ACTUALIZARE 17:35 – Directorul Aeroportului din Timișoara a vorbit la Digi24 situație și a precizat că a aflat de la jurnaliști decizia companiei aeriene. În plus, acesta spune că Blue Air are datorii și a somat în mai multe rânduri compania pentru achitarea acestora, însă nu a primit niciun răspuns.

Dan Idolu, directorul Aeroportului Internațional „Traian Vuia”, Timișoara: Pur și simplu, în repetate rânduri, conform procedurilor interne și conform clauzelor contractului, la expirarea termenelor de plată, am făcut somații de plată pentru a-și achita datoriile BlueAir. De data aceasta, ultima somație de plată făcută ieri, a stârnit această discuție. Noi nu am cerut altceva, decât să ne fie achitate datoriile, fără a intra în alte discuții. Corect era ca și conducerea companiei să contacteze directorul general, pe mine, directorul comercial, pe directorul comercial să vedem despre ce este vorba, dar la acea somație a fost această atitudine despre care acum aflu de la dumneavoastră, mie nu mi-au zis nimic.


Blue Air a făcut anunțul vineri pe site-ul propriu de socializare. ”Din cauza fricțiunilor create de către Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara suntem nevoiți să vă informăm asupra deciziei companiei Blue Airde a anula zborurile Timișoara-Iași-Cluj cu efect imediat. Este păcat că după o lungă colaborare să ajungem într-un asemenea punct, dar se pare că prezența companiilor românești pe piața din Romania deranjează din ce în ce mai tare. Operarea zborurilor pe acestă rută se suspendă începând cu data de 17 Februarie 2018”, a anunțat Blue Air.

Cum Blue Air opera de pe aeroport curse doar spre Cluj și Iași, aceasta înseamnă retragerea totală a liniei aeriene de la Timișoara.

Reprezentanții Blue Air au afirmat că nu pot oferi detalii suplimentare privind fricțiunile care le acuză. Cel mai probabil acestea pot privi fie tarifele percepute de aeroport companiei Blue Air (creșterea acestora), fie sloturile orare (intervalele orare) în care linia aeriană poate opera cursele. Deasemenea, disputele pot avea originea în prezența tot mai agresivă pe care Wizz Air, low-cost din Ungaria îl are pe piața românească.

Blue Air și-a inceput activitatea acum 11 ani și operează în prezent peste 80 de rute în Belgia, Cipru, Danemarca, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Israel, Italia, Marea Britanie, Portugalia, Romania, Suedia și Spania. Compania are șapte baze operationale, in Bucuresti, Bacău, Iași, Larnaca, Torino, Cluj-Napoca și Constanța. Cursele anulate la Timișoara au fost deschise în toamna anului 2016.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

La o lună și jumătate de la moartea fostului ei iubit, Aryna Sabalenka ar avea o nouă relație. Milionarul ar fi căsătorit

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Planul de restructurare a companiei Blue Air a eșuat. Comisia Europeană ordonă recuperarea ajutorului dat de statul român în pandemie

Comisia Europeană a demarat o anchetă pentru a evalua dacă ajutorul de stat acordat de România companiei Blue Air respectă normele UE

ÎNTREBAREA SĂPTĂMÂNII: Ce se va întâmpla cu Blue Air dacă va fi preluată de statul român? Răspund Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu

Blue Air va preda statului 75% din acțiuni: Solicităm executarea garanției de peste 13 luni

Partenerii noștri