Live

Emisiile de CO2 de la mașinile noi înmatriculate în Europa au scăzut puternic în 2020

Data actualizării: Data publicării:
Emisiile medii de CO2 ale mașinilor noi înmatriculate în UE, Islanda, Norvegia și Marea Britanie în 2020 au scăzut cu 12% față de 2019, Foto: Profimedia Images

Emisiile medii de CO2 ale mașinilor noi înmatriculate în UE, Islanda, Norvegia și Marea Britanie în 2020 au scăzut cu 12% față de 2019, arată datele provizorii de monitorizare, potrivit Comisiei Europene. Este cea mai mare scădere anuală a emisiilor de când au început să fie aplicate standardele privind emisiile de CO2 în 2010. Acesta coincide cu introducerea treptată a standardelor mai stricte privind emisiile de CO2 pentru autoturisme începând cu 1 ianuarie 2020, vehiculele electrice triplându-și cota de piață. 

Este de departe cea mai mare scădere anuală a emisiilor de când au început să fie aplicate standardele privind emisiile de CO2 în 2010. Acesta coincide cu introducerea treptata a standardelor mai stricte privind emisiile de CO2 pentru autoturisme începând cu 1 ianuarie 2020.

Ponderea vehiculelor electrice s-a triplat în 2020

Pentru perioada 2020-2024, Regulamentul stabilește obiectivele în materie de emisii de CO2 la nivelul întregii flote a UE la 95 gCO2 / km pentru mașinile nou înmatriculate și la 147g CO2 / km pentru autoutilitarele nou înmatriculate. Principalul motiv pentru această scădere accentuată a emisiilor de CO2 a fost creșterea ponderii înmatriculărilor de vehicule electrice, care s-a triplat de la 3,5% în 2019 la peste 11% în 2020.

În ciuda pieței globale în scădere a autovehiculelor noi din cauza pandemiei COVID-19 , numărul total de mașini electrice înregistrate în 2020 a continuat să crească, ajungând pentru prima dată la peste 1 milion pe an. Emisiile medii de CO2 provenite de la autoutilitarele noi vândute în UE, Islanda, Norvegia și Regatul Unit în 2020 au scăzut . Datele provizorii arată că legislația europeană privind standardele de emisii de CO2 continuă să fie un instrument eficient de reducere a emisiilor de CO2 produse de mașini și autoutilitare și că trecerea la electromobilitate este în curs. Producătorii de vehicule au la dispoziție 3 luni pentru a revizui datele și pot notifica Comisia dacă consideră că există erori în setul de date.

Datele finale, care urmează să fie publicate la sfârșitul lunii octombrie 2021, vor sta la baza deciziei Comisiei de a stabili cum trebuie să se conformeze producătorii cu obiectivele lor specifice în materie de emisii și dacă sunt datorate amenzi pentru excesul de emisii. Revizuirea actualelor standarde privind emisiile de CO2 pentru a le alinia la noile obiective mai ambițioase în materie de climă ale UE va face parte din propunerile „Fit for 55” ale Comisiei, care urmează să fie adoptate la 14 iulie.

Editor : A.A.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Împușcată mortal în plină stradă, la 21 de ani, alături de iubit! Autoritățile au făcut o descoperire care schimbă totul

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Oamenii de știință au reușit să producă „plasticul viu”. Cum ar putea salva materialul-minune planeta de la dezastru ecologic

S-a declanșat o „cursă pe viață și pe moarte” care va transforma cu totul cea mai mare piață a mașinilor electrice din lume

Masca nu e o soluție contra prafului saharian. Beatrice Mahler explică ce poți face ca să te protejezi, mai ales dacă ai astm

Praful saharian sufocă România. Imagini cu străzi și mașini acoperite de un strat de nisip fin

Partenerii noștri