Suma record cu care a fost amendată compania British Airways pentru furtul datelor a 500.000 de clienți
Compania aeriană British Airways a fost amendată cu 183 milioane de lire sterline (230 de milioane de dolari) pentru că, în urma unui atac, i-au fost furate datele a circa 500.000 de clienți, informează BBC.
Compania aeriană s-a declarat „surprinsă și dezamăgită” de amenda dată de Biroul Comisarului pentru Informații (ICO).
ICO a declarat că este cea mai mare sancțiune pe care a dat-o vreodată și prima care a fost făcută publică în conformitate cu noi reguli europene privind datele personale.
Conform ICO, utilizatorii site-ului British Airways au fost direcționați spre un site fraudulos. Prin acesta, datele a aproximativ 500.000 de clienți au ajuns la atacatori.
Comisarul Elizabeth Denham a declarat: „Datele personale ale oamenilor sunt personale. Atunci când o organizație nu le protejează de pierderi, pagube sau furt, este mai mult decât o neplăcere. De aceea, legea este clară - atunci când vi se încredințează date cu caracter personal, trebuie să aveți grijă de ele".
Incidentul a fost făcut public la 6 septembrie 2018, iar BA a afirmat inițial că au fost afectate aproximativ 380 000 de tranzacții, însă datele furate nu au inclus detalii privind călătoria sau pașaportul.
BA a afirmat că informațiile au inclus nume, adrese de e-mail, informații despre cartea de credit, cum ar fi numerele cărților de credit, datele de expirare și codul CVV de trei cifre găsit pe spatele cardurilor de credit, deși BA a declarat că nu a stocat numere CVV.
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) a intrat în vigoare anul trecut. Sancțiunea aplicată BA este prima care a fost făcută publică de la introducerea acestor norme.
Până în prezent, cea mai mare penalizare a fost de 500 000 de lire sterline, impusă Facebook pentru rolul său în scandalul Cambridge Analytica.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News