Război între companiile de autostrăzi ale statului. Șeful CNIR: Autostrada Unirii e întârziată de CNAIR

Redacția Digi Economic Data publicării:
Cătălin Urtoi
Sursa: pagina de Facebook Catalin Urtoi

Sunt întârzieri privind aprobarea documentațiilor pentru A8, Autostrada Unirii. Proiectul e întârziat din cauza ritmului lent al aprobării documentațiilor tehnice de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), acuză directorul interimar al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR), Cătălin Urtoi, într-o intervenție pe B1 TV.

„Eu am făcut o remarcă pentru că, după cum știți, eu reprezint Compania Națională de Investiții Rutiere, adică cealaltă companie care, conform legii, ar trebui să preia toate proiectele de infrastructură rutieră aflate în diverse faze.

În legătură cu Autostrada Unirii A8, eu m-am referit în mod special la întârzierea demarării licitației. Mă refer la licitația pe secțiunea montană, adică Miercurea Nirajului – Leghin, deoarece de mai bine de o lună avem acești indicatori tehnico-economici, deci practic se poate trece la finalizarea caietelor de sarcini și demararea licitației de proiectare și execuție”, a declarat șeful interimar al CNIR.

Întârzieri și pe alte segmente ale Autostrăzii A8

Întrebat când ar trebui să fie gata această autostradă, Cătălin Urtoi a răspuns: „Avem o Lege 291/2018 care spune clar că A8 are termen de finalizare 31 decembrie 2030, de la Târgu Mureș până la Ungheni – Iași. Avem cele două secțiuni prin PNRR: la una e semnat deja contractul și cred că s-a dat ordin de începere a proiectării și execuției – secțiunea de la Moțca la Leghin; secțiunea de la Târgu Mureș la Miercurea Nirajului, care e acum în faza de licitației, etapa contestațiilor, și o porțiune iar mult întârziată, în etapa de studiu de fezabilitate și proiectare, mă refer la Moțca – Ungheni – Iași, una dintre cele mai cerute tronsoane din această autostradă, din cauza situații foarte grave în care e acum sectorul de drum național de la Iași la Pașcani”.