Războiul UE cu zahărul: Directivă europeană pentru micul dejun

Adam Gheorghe Data publicării:
fructe si zahar
Foto: Profimedia

Consiliul European a adoptat azi directivele revizuite privind micul dejun pentru a consolida standardele de comercializare și a îmbunătăți informarea consumatorilor. Vor fi impuse noi norme în statele membre, referitoare la compoziția, etichetarea și denumirea sucurilor de fructe, a gemurilor de fructe și a laptelui deshidratat.

Sucuri de fructe

Se introduc trei categorii de sucuri de fructe, și anume „sucul de fructe cu conținut redus de zahăr”, „sucul de fructe cu conținut redus de zahăr din concentrat” și „sucul concentrat de fructe cu conținut redus de zahăr” pentru a răspunde cererii tot mai mari de produse cu conținut redus de zahăr.

Datorită noilor standarde, mențiunea „sucurile de fructe conțin numai zaharuri prezente în mod natural” poate fi utilizată acum pe etichetă. Acest lucru este menit să îmbunătățească informarea consumatorilor, deoarece adesea consumatorii nu cunosc diferența dintre sucurile de fructe - care, prin definiție, nu pot conține adaos de zaharuri - și nectarurile de fructe.

Gemuri

Conținutul minim de fructe va crește de la 350 la 450 g per kilogram în gemuri și de la 450 la 500 g pe kilogram în gemurile extra. Acest lucru va contribui la reducerea cantității de zahăr din gemuri, permițând o alimentație mai sănătoasă și sprijinind piața fructelor.

Lapte

În cazul laptelui deshidratat, se va permite utilizarea tratamentelor prin care se obțin produse lactate deshidratate fără lactoză.

Noile norme vor fi publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și vor intra în vigoare la 20 de zile de la publicare, urmând să fie apoi aplicate în întreaga Uniune Europeană după doi ani.

UE ia în calcul recomandările de politică anti-zahăr  de la mai multe asociații științifice, instituții și autorități. Scopul final este reducerea consumului de zaharuri, cu o atenție specială acordată recomandărilor pentru copii. Aceste recomandări de politică pot fi în general categorisite în acțiuni gen furnizarea de informații către consumatori, de exemplu etichetarea conținutului de zahăr în alimente, restricționarea practicilor de marketing pentru alimente cu conținut ridicat de zahăr, încurajarea comportamentelor sănătoase cum ar fi consumul de apă și implementarea de taxe pe produsele cu conținut ridicat de zahăr pentru a împiedica consumatorii să le achiziționeze sau să le consume.