CNAIR: Noua strategie de siguranță rutieră prevede o mai bună organizare a traficului din România
Noua Strategie de siguranţă rutieră pentru perioada 2022-2030 prevede măsuri de resistematizare a circulaţiei pe anumite drumuri naţionale, extinderea sistemului de protecţie pasivă şi resistematizarea unor intersecţii periculoase, a anunţat directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.
Directorul CNAIR, Cristian Pistol a discutat despre dezvoltarea infrastructurii rutiere din România la sediul Băncii Mondiale din Washington. Reprezentanţii de specialitate de la instituţia financiară internaţională şi-au manifestat interesul pentru măsurile privind siguranţa rutieră din România, relatează Agerpres.
"Totodată, am detaliat noua Strategie de siguranţă rutieră pentru perioada 2022-2030 şi modul în care urmărim implementarea acesteia. În ceea ce priveşte măsurile pe care le vom aplica în continuare am dat mai multe exemple: măsuri de resistematizare a circulaţiei pe anumite drumuri naţionale (în special DN2) în sistem alternativ 2+1; extinderea sistemului de protecţie pasivă (parapet cu role şi parapet de beton) în zonele cu risc ridicat de accidente); resistematizarea unor intersecţii periculoase, inclusiv prin realizarea de pasaje denivelate. Reprezentanţii Băncii Mondiale au apreciat demersurile CNAIR şi au apreciat că problemele de siguranţă rutieră trebuie tratate prin întărirea la nivel naţional a capacităţilor de colaborare şi intervenţie ale tuturor autorităţilor responsabile, atât la nivel central cât şi local", a scris marţi, pe Facebook, Cristian Pistol.
Unul dintre cele mai bune rezultate ale vechii strategii de siguranță rutieră este scăderea cu 44% a numărului de accidente soldate cu victime decedate pe reţeaua naţională de drumuri, susține Pistol. Chiar și așa, anul trecut eram pe primul loc în Europa la accidente mortale pe șosele.