Culorile drapelului din logo-ul pentru Centenarul Marii Uniri, inversate. Minister: E drapel în înaintare

Data publicării:
logo centenar

Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale a precizat marţi, după ce în spaţiul public au apărut comentarii referitoare la poziţia culorilor din logo-ul ales pentru celebrarea Centenarului Marii Uniri de la 1918, că aşezarea culorilor care alcătuiesc cifra "1" a fost făcută "cu intenţie", autorii încercând să ilustreze un drapel în înaintare, a declarat purtătorul de cuvânt al MCIN pentru News.ro.

"Inversarea a fost cu intenţie. S-a avut ca sursa de inspiraţie drapelul armatei române în marş, autorii dorind să simbolizeze avansul şi infinitul", a declarat reprezentantul MCIN pentru News.ro.

"Ideea pe care creatorii logo-ului au încercat să o ilustreze este cea de avans. În termeni de design, direcţia este întotdeauna ilustrată dinspre stânga înspre dreapta, dreapta reprezentând avânt, înaintare, în timp ce stânga, opusul. Din aceste motive, cifra ”1” din componenţa logo-ului trebuie interpretată ca un drapel în înaintare, caz în care lancea se află în faţă, respectiv în partea dreaptă, ordinea culorilor de la stânga la dreapta fiind roşu-galben-albastru. De altfel, şi modul în care a fost realizată cifra ”1” sugerează un drapel în mişcare", se arată în comunicatul MCIN.

Realizatorii logo-ului au folosit ca sursă de inspiraţie mai multe picturi şi ilustraţii ale unor scene de război în care este implicată Armata Română, iar acestea exemplifică perfect alegerea pentru această ordine a culorilor.

Reprezentanţii ministerului mai spun că "logo-ul este un simbol grafic ce foloseşte culorile naţionale şi nu trebuie interpretat ca o reproducere a drapelului României".

"Procesul de selecţie a fost unul transparent, fără implicaţii financiare sau de altă natură, şi credem că am reuşit să obţinem un vizual al Centenarului Marii Uniri reprezentativ şi dincolo de orice contestare de bună-credinţă", menţionează sursa citată.

Logo-ul ”Hora” a fost ales drept identitatea vizuală a Centenarului Marii Uniri de la 1918, propunerea aparţinând agenţiei FCB Bucharest şi fiind aleasă atât de juriu, cât şi de public, a anunţat, luni, Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale (MCIN).

Acest logo va fi folosit pentru toate materialele dedicate Centenarului Marii Uniri de la 1918 şi al Războiului pentru Întregirea Neamului.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Vremea ne-a pregătit o mare surpriză. Se întâmplă de la mijlocul săptămânii viitoare în toată țara
Digi FM
Părinții, marii absenți de la nunta lui Denis Drăguș. Tatăl atacantului, mesaj sfâșietor
Pro FM
Adele ar urma să revină la Londra, după opt ani în care a trăit în SUA. Un apropiat a rupt tăcerea: „Ar vrea...
Film Now
Eric Roberts, despre sora lui, Julia Roberts: „Nu am voie să vorbesc despre ea!” Actorul s-a arătat extrem de...
Adevarul
Amezi uriașe pentru folosirea apei potabile la grădină și piscină. „Eu consum pentru piscină și la două sate...
Newsweek
VIDEO Momentul în care un Suhoi Superjet al Rusiei de 50.000.000 se prăbușește. A durat 8 secunde
Digi FM
Adda, despre un moment tensionat cu CRBL: “Mi-a zis ‘nu mai urci pe scenă că nu mai vreau eu'”
Digi World
Deşertul Atacama din Chile, cel mai arid din lume, a fost acoperit de flori. Cum se explică fenomenul
Digi Animal World
Cum arată cu adevărat o furnică. Fotografia care a cucerit internetul: „E incredibil! Pare un monstru”
Film Now
Antonio Banderas a crescut-o 20 de ani, ea îi e și astăzi aproape. Dakota Johnson, poză dulce cu tatăl...
UTV
Adda a trecut printr-un moment stanjenitor din cauza lui CRBL. "Mi-a zis: 'nu mai urci pe scena, ca nu mai...