Sari la conținut

Vânătoare de comori la Luvru

O competiţie insolită - o vânătoare de comori, organizată sub forma unei ştafete la care participă 10 echipe - are loc în Muzeul Luvru din Paris în fiecare noapte de miercuri, informează Le Monde.

luvru - lp

Foto: Digi24

”Mona Lisa a rătăcit un obiect preţios, închis într-un criptex pe care nimeni nu a reuşit să îl deschidă de peste cinci secole. Veţi reuşi voi să îl deschideţi?”, spune un actor cu o voce gravă, în faţa participanţilor la această competiţie insolită. În fiecare miercuri seară, începând de la ora locală 19.00, până la sfârşitul lunii mai, Muzeul Luvru din Paris devine decorul în care vor fi organizate ”vânători de comori”, organizate de agenţia de petreceri ludice Anima. 

Potrivit News.ro, 10 echipe, care poartă numele unor pietre preţioase, străbat holurile celebrului muzeu parizian, urmând trei trasee principale. O serie de enigme îi ghidează, succesiv, pe jucători în departamentul de Antichităţi egiptene, în umbra statuilor greceşti şi romane, sub privirile unor personaje nemuritoare din tablourile pictorilor italieni şi francezi. 

Proiectul reprezintă o manieră originală şi neacademică de a vizita acest spaţiu de cultură şi de a privi cu atenţie operele de artă.

Echipa care a ”descifrat” codul lui Leonardo da Vinci şi deschide cel mai rapid ruloul secret va descoperi secretul Giocondei şi va primi o recompensă misterioasă. Miercuri, 8 martie, echipa ”Opal” a câştigat marele premiu, efectuând traseul într-un timp record de 1 oră şi 16 minute. 

”Suntem cei mai buni!”, au declarat membrii echipei ”Opal”, entuziasmaţi, la finalul traseului, sub marea piramidă din sticlă de la Luvru.

Maratonişti 

”Ei au ajuns primii, dar noi suntem cea mai bună echipă în privinţa ambianţei”, spune Aude Amblard, o tânără de 22 de ani, studentă la Institutul de Administrare a Întreprinderilor Gustave Eiffel. 

Membrii echipei ”Agata” au fost arestaţi de mai multe ori de paznicii din Luvru, deoarece, în căutarea victoriei, au alergat prin sălile muzeului care erau pline cu turişti. 

”Nu am avut impresia că eram turişti, ci mai degrabă maratonişti”, a declarat, amuzat, Fabien Cabal, un tânăr în vârstă de 24 de ani, student în ştiinţe umaniste.

Cursa lor reaminteşte de o scenă legendară din filmul ”Bande à part”, regizat de Jean-Luc Godard în 1964. Cei trei protagonişti ai filmului au doborât recordul pentru cea mai rapidă vizită în Luvru, cu 9 minute şi 43 de secunde, deţinut până atunci de un american. 

Isabelle Terrissol a înfiinţat agenţia Anima în urmă cu şapte ani. Ea organizează în muzee, cafenele şi în obiective turistice celebre, precum Jardin des plantes şi Castelul Chambord, vânători de comori, curse de ştafetă şi diverse jocuri de societate, atât pentru companii, cât şi pentru clienţi individuali. Fostă asistentă de regie, a renunţat la tot, după o carieră de 18 ani, pentru a-şi lansa această agenţie. 

”Vânătoarea de comori porneşte din real şi merge spre ficţiune, prin intermediul unui aspect cultural. Întotdeauna e vorba de o regie, ca la cinematograf”, a declarat antreprenoarea franceză, în vârstă de 46 de ani.

Redinamizarea frecventării muzeale 

Însă dorinţa de a fi cel mai rapid în a rezolva enigme nu contravine oare obiectivului jocului, de a privi într-o altă manieră sălile culturale şi operele de artă? Charles Carmignac, un pionier în domeniul companiilor care organizează vânători de comori în Paris, creator al agenţiei Ma Langue Au Chat.

”Întreaga eleganţă a unei enigme frumoase constă în naraţiunea ei, în arta de a crea o rezonanţă între galerii, opere de artă, ca şi cum artiştii din epoci şi ţări diferite ar fi conectaţi pentru a scrie o istorie comună. O enigmă este o poveste care ascunde o alta. Cu cât naraţiunea are un corp mai solid, cu atât scufundarea în acest univers este mai puternică, ca un plonjon într-un univers care te ameţeşte”, a spus Charles Carmignac.

Participanţii la aceste curse insolite trebuie să achite o taxă de 16 euro, în plus faţă de preţul biletului de intrare în muzeul parizian, unde tinerii în vârstă de până la 25 de ani beneficiază de acces gratuit. 

Iniţiative de acest gen ar putea contribui la redinamizarea frecventării turistice a muzeului Luvru. În 2016, celebra instituţie pariziană a pierdut 2 milioane de vizitatori, în urma atacurilor teroriste comise la Paris şi Nisa. Administratorii muzeului speră să atragă tot mai mulţi vizitatori cu ajutorul unor expoziţii-eveniment, precum aceea dedicată pictorului olandez Johannes Vermeer, deschisă publicului pe 22 februarie, şi care se bucură de un succes atât de mare, încât organizatorii au trebuit să implementeze orare de vizitare pentru a primi un număr cât mai mare de turişti.

În primăvara acestui an, secretele lui Napoleon I vor putea fi descifrate de echipele de participanţi la vânători de comori la Hôtel des Invalides din Paris.

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale