Sari la conținut

Există în România un tren care circulă cu 30 km pe oră, iar pasagerii sunt fericiţi din acest motiv

Călătorim cu maşina, cu avionul din ce în ce în ce mai des şi excludem de cele mai multe ori că am putea merge în vacanţă... cu trenul. De la ideea aceasta a pornit şi Cristian Pitulice, un tânăr care s-a ambiţionat să organizeze şi în România, un traseu turistic cu trenul, după modelul celebrului Orient Express. Peste 100 de pasageri au mers vara trecută cu primul tren turistic din România. Au călătorit pe roţi, patru zile prin Transilvania.

Ideea i-a aparţinut lui Cristian Pitulice, un tânar care lucrează în domeniul turismului de mai bine de 14 ani. El şi-a propus ca acest tren să îi ducă pe pasageri în locurile autentice din Transilvania, care nu sunt prezentate niciodată în tururile ghidate.

Cristian Pitulice: „Am pus două lucruri cap la cap, în primul rând experienţa mea feroviară pe care am avut-o în ultimii ani cu trenuri din Europa şi Asia, trenuri turistice, trenuri obişnuite, dar şi realităţile din România, faptul că CFR are o viteză de croazieră absolut ieşită din comun, de 30 de km pe oră. Dar care îţi permite să admiri peisajul... Da, asta e important, să ducem toate lucrurile astea care ni se par că sunt negative, către o parte pozitivă a lor şi ''Uite că putem să facem şi ceva bun din chestia asta'', iar viteza asta de 30 de km la oră pare a fi ideală pentru trenuri turistice”

Ideea lui Cristian a fost şi pe placul Alinei Deak şi al Alexandrei Grigore, care i-au devenit partenere în proiect. Nu aveau nici un fel de cunoştinte nici la Ministerul Transportului şi nici la CFR. Şi-au dorit însă să obţină un tren şi nu s-au lăsat până când nu au reuşit.

Cristian Pitulice: „Prima dată nu ne-am dus la CFR Călători, am încercat să lucrăm cu câteva companii private, dar s-a dovedit a fi uşor nepotrivit. Pe de o parte companiile private nu aveau infrastructura necesara, mă refer la vagoane aici, iar pe cealaltă parte nu aveau managementul necesar. La CFR când am ajuns după ceva săpături pentru că nu ştiam cui să ne adresăm, lucrurile au fost prima dată foarte oficiale, foarte seci, trimiteţi- ne un mail ...după aceea marele punct de cotitură a fost când am avut o întâlnire cu cei de la CFR Călători şi oamenii ne-au încurajat, ne-au zis " e chiar interesant ce vreţi să faceţi voi, daţi-i bice, noi vă susţinem!" Contrat tuturor aşteptarilor cei de la CFR s-au miscat foarte repede şi foarte bine”.

Iosif Szentes - director general CFR Călători: „În primul rând erau foarte entuziaşti. Ideea a fost una trăşnită, în ideea în care toată lumea încearcă să foloseasca orice mijloc de transport, în afara trenului, ceea ce nu mi se pare normal şi am zis hai să încercăm să promovăm astfel de lucruri, pentru că este făcut în România, e făcut pentru români, despre români, s-au parcurs zone istorice şi au fost experimentate nişte mâncăruri extraordinare din zona respectivă, meşteşuguri care au putut fi văzute de toată lumea, nu doar de cei care s-au implicat”.

Trenul turistic a trecut prin gările din Brașov, Sighișoara, Mediaş, Alba Iulia, Sebeş, Sibiu şi Făgăraş. În fiecare zi, pasagerii călătoreau aprozimativ două ore, timp în care se delectau cu poveşti şi produse tradiţionale.

Cristian Pitulice: „Ştiam că cei de la CFR au nişte vagoane speciale bar bistro, care au 44 de locuri şi un bar ca acesta, iar Transilvania Train e un mijloc de socializare off line: oamenii se întâlnesc în tren, necunoscuţi în prima zi o, dar după aceea cât de repede trebuie să se împrietenească pentru că după aceea vin workshop-urile şi atunci de voie, de nevoie trebuie să fii prieten. Iar pe parcursul etapelor lungi, cele de două ore şi ceva, am organizat degustări de vinuri, de bere, de produse tradiţionale.... iar aceste poveşti despre Transilvania le spuneam pe staţia de amplificare a trenului”

Pe tot parcursul călătoriei, pasagerii au uitat de telefoanele mobile...

Cristina Dornean- pasager în trenul turistic: „Aveai mereu câte ceva de făcut. Existau somelieri, ceea ce mi s-a părut extrordinar, existau ghizi care ne povesteau lucruri..În primul rând apucai să te cunoşti cu alţi oameni şi să schimbi impresii. Practic, am făcut ceea ce făceam înainte să ne tehnologizam aşa de mult. Am învăţat din nou să vorbim unii cu alţii, să ne cunoaştem, am apucat să citim, şi să nu mai stăm cu ochii în ecrane”

Alina Deak, partener Transilvania Train: „De fapt Transilvania Train nu este un produs inedit doar datorită trenului, doar pentru că o parte din călătorie se face cu trenul. Transilvania Train este inedit datorită faptului că aduce lângă turist omul locului, ci îndeletnicirile acelui om. Adică noi am intrat în curtea localnicilor şi am făcut ce fac ei în fiecare zi. Şi mai mult de atât am mâncat ce mănâncă ei în fiecare zi. Mai mult de atât, am gătit ce gătesc ei în fiecare zi”.

Cristian şi echipa sa şi-au dorit ca trenul să fie adresat în primul rând turiştilor din ţară. Consideră că în ultimul timp, românii preferă să plece în vacanţă în străinătate si uită de potenţialul autohton.

Pe parcursul călătoriei pasagerii au experimentat obiceiuri, tradiţii şi meşteguri autentice.

Entuziasmul cu care Cristian a făcut acest proiect i-a molipsit şi pe cei de la instituţiile locale. Aproape în fiecare gară sau oraş au fost pregătite evenimente speciale.

Alina Deak- partener Transilvania Train: „Am avut surpriza ca de exemplu ca la Mediaş să ne astepte extraordinar, la Sebeş să ne aştepte cu fanfara, la Alba Iulia să ne aştepte cu garda. Am avut peste tot deschidere şi am avut susţinere. Şi nu am cerut...am primit pur şi simplu pentru că le-a plăcut ideea”.

Succesul primei ediţii a Transilvania Train a făcut ca experienţa să se repete şi anul acesta.

Cristian Pitulice: „La noi feedback-ul cel mai important a fost pe peron, în Braşov, în ziua sosirii. În sensul în care a fost pentru prima oară în viaţa mea când într-un circuit turistic, am văzut oameni plecând cu lacrimi în ochi de bucurie. Au zis că aşa ceva ei în România nu ar fi crezut că se poate întâmpla, că au descoperit nişte lucruri care nu bănuiau că ar exista în România şi o organizare care nu a fost dată să fie văzută în România. Şi atunci, pe peron, am avut şi primele înscrieri pentru Transilvania Train 2018, adică oamenii nici nu coborâseră bine din tren şi s-au înscris”.

Alina Deak, partener Transilvania Train: „Pentru mine această experienţă a adus ceea ce îmi doream eu de la turismul din România. Îmi doream ca turistul român să vadă altfel călătoria decât ca pe o simplă călătorie în care ajungi la hotel, vizitezi punctele de interes din ghid, apoi mănânci la un restaurant foarte turistic. L-a dus pe turist faţă în faţă cu lucrurile care îl fac să descopere, iar pentru noi a fost de fapt realizarea acelui vis, că ''Da, putem sa facem noi, oamenii din turism, putem să ducem turistul către un drum care să îl ajuta să se descopere''. Să nu fie doar un concediu, doar o simplă vacanţă de relaxare. Să fie o vacanţă de care să îşă amintească şi care să îi folosească”.

Călătoria pe 40 de roţi va avea loc anul acesta în perioada 22-26 august.

Etichete: turisti , transilvania train , pasageri turism , excursie turisti transilvania

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale