Sari la conținut

Lucrările la pasajul de pe centură Aradului, reluate

Lucrare extrem de importantă de infrastructură, reluată după 4 ani de pauză. Este vorba despre pasajul rutier peste calea ferată de la marginea Aradului, obiectiv lăsat de izbeliște în 2014, când contractul cu fostul constructor a fost reziliat pentru că nu s-a ținut de treabă. Pasajul este important pentru că traversează două căi ferate de pe centura orașului, unde coloanele interminabile de autoturisme şi camioane fac parte din peisajul zilnic.

Construirea pasajului rutier pentru cele două căi ferate care tranzitează centura Aradului a început în primăvara anului 2011 şi nici acum șoferii nu se pot folosi de trecerea suspendată pentru șine.

”Zilnic pe aici trec 74 de trenuri. Asta înseamnă că timp de 3 ore în fiecare zi circulația rutieră peste calea ferată este oprită. Asta duce la formarea de coloane kilometrice de autoturisme și camioane”, relatează Caterina Ledrer, jurnalist Digi24 Timișoara.

Nici atunci când nu circulă trenuri situația nu este mai bună. Din cauza drumului plin de gropi, mai ales în zona șinelor, mașinile circulă tot în coloană și doar cu 10 - 20 de kilometri pe oră.

Centura Aradului are doar două benzi pe sens și este mereu congestionată. De aceea, ambulanțele care au misiune pe aici de abia își fac loc printre camioanele care nu au unde să se retragă.

Șantierul a fost abandonat în anul 2014, când contractul de execuție a fost reziliat după ce constructorul nu s-a ținut de treabă. A realizat doar 20% din lucrare. De abia în această primăvară și-au făcut apariția, din nou, muncitorii.

”În 2015 CNAIR a organizat o licitație pentru finalizarea lucrărilor dar procedura s-a anulat din păcate. Anul trecut am demarat din nou licitația, prin DRDP Timișoara , iar procedura s-a încheiat în această săptămână cu stabilirea unui câștigător şi semnarea contractului. (reporter: Iar în 2016, spuneați că nu au fost fonduri?) Aşa este nu au fost fonduri alocate pe nicio fișă bugetară”, a declarat Alina Sabou, purtătorul de cuvânt al DRDP Timișoara.

Pentru construirea pasajului lung de peste 700 de metri se vor cheltui 25,6 milioane de lei. constructorul care a preluat contractul are la dispoziție un an pentru a finaliza obiectivul.

reporter: Caterina Ledrer/ operator: George Ştefăniţă