Ce spune președintele ANPC despre zborurile anulate în ultimul moment: În cazul unor companii suntem legați de mâini și de picioare

Data publicării:
Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Horia Constantinescu, președintele ANPC. Foto: Captură video

Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, a declarat, luni, că în cazul curselor aeriene anulate în ultimul moment, „dacă este vorba de zboruri ale unor companii care nu îşi desfăşoară activitatea comercială pe teritoriul României, „Autoritatea este legată de mâini și de picioare și nu au altă cale decât notificarea prin Centrul European al Consumatorilor”.

El a precizat că încă de anul trecut, într-o discuţie cu Comisia Europeană şi cu comisarul european pe justiţie şi protecţia consumatorului, a arătat că este nevoie de o structură operativă europeană.

„Dacă vorbim de zboruri anulate de către companii ce nu îşi desfăşoară activitatea comercială pe teritoriul României, cu siguranţă Autoritatea noastră, din păcate, este legată de mâini şi picioare. Nu avem altă cale decât notificarea prin Centrul European al Consumatorilor al acestor situaţii”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, la Prima News.

El a arătat că au un act normativ în Parlament şi speră să fie la dispoziţie în toamna acestui an, prin care operatorii vor trebui să aibă un reprezentant legal, pentru că în multe situaţii nu au niciun interlocutor.

„Sâmbătă am reuşit să identific un reprezentant al celor de la Wizz Air, legat de cursa de la Lisabona, care se anulase. Am smuls promisiunea că consumatorii români vor primi banii”, a precizat preşedintele ANPC.

El a explicat că, „dacă era vorba de companie românească, ar fi putut lua în primul rând măsuri, fie de încetare a practicii, dacă se dovedea că este una înșelătoare, sau o măsură mai dură, de suspendare a activităţii pentru o perioadă mai lungă de timp”.

„Încă de anul trecut, într-o discuţie cu Comisia Europeană şi cu comisarul european pe justiţie şi protecţia consumatorului am arătat că este nevoie de o structură operativă europeană, alta decât în mod graţios să comunicăm de la unul la altul hârtii. Cred că regulamentele europene ar trebui adaptate vremurilor pe care le trăim. Din păcate, din ce în ce mai puţini piloţi, din ce în ce mai puţin personal navigant, fac ca lucrurile să se complice din ce în ce mai mult”, a menţionat Horia Constantinescu.

Editor : Bianca Chirilă

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri