Oradea. Apartamente identice, facturi diferite

Data publicării:
stirea 203 20calorifere-49121

Reprezentanţii societăţii de termoficare spun că nu contează suprafaţa locuinţei, ci numărul de elemenţi care compun un calorifer. Aşa se explică diferenţele de la factura de întreţinere, susţin ei. Locatarilor li se pare ciudat faptul că regulile s-au schimbat brusc. Sunt situaţii greu de înţeles, se plâng proprietarii. Unii au plătit 180 de lei pentru încălzire, alţii - dublu. Oricît de revoltaţi ar fi oamenii, nu este nimic de făcut. Societatea de termoficare a stabilit regulile şi nu are de gând să le schimbe, au aflat locatarii.

Mihai Deac locuiește alături de soție într-un apartament cu două camere din blocul cu probleme. Spune că în decembrie a plătit 160 de lei pentru încălzire. În schimb, în luna ianuarie, factura a crescut cu 100 de lei. Deși caloriferele abia dacă sunt călduţe.

Locatarii bănuiesc că totul li se trage de la vizita celor de la Electrocentrale, care au numărat elemenţii fiecărui calorifer. „În decembrie au venit şi au inventariat elemenții, nu ştiu de ce, şi plătim pentru asta 400 de lei.", spune o locatară.

Vinovat este caloriferul

Vinovatul pentru această situaţie ar putea fi, în viziunea reprezentanţilor societăţii de distribuţie a căldurii, banalul calorifer.

„Cât de bine funcţionează un calorifer sau altul, ca la orice utilaj, poate funcţiona bine sau mai puţin bine. Vorbeam înainte de aerisirea, de spălarea lor, sunt factori pe care nu-i putem controla”, a spus Ilisei Eustafie, purtătorul de cuvânt al Electrocentrale Oradea.

Locatarii au observat că diferenţele cele mai mari apar în apartamentele în care caloriferele vechi au fost înlocuite cu altele noi. Specialiştii spun însă că totul se reduce la numărul de elemenţi. Cu cât sunt mai mulţi, cu atât vine şi factura mai mare.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri