Video Plângere penală pentru cardul de sănătate blocat. Ministrul Sănătăţii: Problemele sunt din cauza birocraţiei excesive

Data actualizării: Data publicării:
sorina pintea - inquam george calin
FOTO: INQUAM PHOTOS - George Călin

Cardul de sănătate a cedat din nou după câteva ore în care a funcţionat. Ministrul Sănătăţii spune că ce se întâmpla cu sistemul e de natură penală şi le va trimite procurorilor rapoartele ca să vadă cine nu şi-a făcut datoria şi de ce. Au fost lăsate fără mentenanţă componente esenţiale sistemului, a declarat ministrul sănătăţii, Sorina Pintea după discuţiile privind blocarea sistemului de carduri de sănătate.

UPDATE 14.30. Reprezentanții CNAS și cei care se ocupă de mentenanța sistemului de informatic al cardurilor de sănătate au discutat, luni, despre erorile platformei din ultimele zile. 

Ministrul Sorina Pintea a spus într-o conferinţă de presă că a descoperit chestiuni suspecte şi că raportul la finalul investigaţiei privind funcţionarea sistemului va fi trimis la DNA. Ea a vorbit despre tergiversarea unor proceduri şi despre birocratizarea excesivă până când nu au mai putut fi finalizate proceduri de achiziţie.

„S-a dat drumul la sistem azi, din păcate, la ora 10 a înregistrat din nou sincope. Se impun măsuri urgente pentru a rezolva urgent modul de funcţionare a platformei.

Azi, se va face o procedură de achiziţie în regim de urgenţă având în vedere că pentru baza de date contractul a expirat, procedura începută nu a fost finalizată, fiind contestată, aşa că e nevoie de o procedură de urgenţă.

Ar fi trebuit să fie făcută când s-a constatat că procedura pentru achiziţia sistemului de mentenanţă nu e finalizată.

Achiziţionarea unei infrastructuri - e vorba de capacitatea de stocare, acum e ocupată 98%, va duce pe viitor la periclitarea sistemului.

De ani de zile, CNAS, uzând de procedee exagerate şi birocratice a blocat funcţionarea normală a sistemului.

Când niste proceduri puteau fi finalizate, au fost uitate oferte, care au expirat stând în Casă, ceea ce a îngreunat acest sistem.

Acest raport finalizat va merge la DNA. Sper ca toţi cei care au avut competenţe în a rezolva aceste probleme să înţeleagă că e o problemă de securitate naţională şi să îşi ia rolul în serios", a spus Sorina Pintea.


Ministerul Sănătății a convocat, luni, o întâlnire cu reprezentanții Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) și cu responsabilii cu mentenanța sistemului informatic al cardurilor de sănătate, pentru a discuta despre problemele survenite în ultimele zile.

Ministrul Sănătăţii ar trebui să primească azi un raport final cu toate problemele din sistem, dar şi cu soluţii pentru remedierea acestora.

CNAS a anunţat, pe 10 iulie, că platforma informatică a asigurărilor de sănătate este indisponibilă, astfel că toate serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă în regim off-line.

De altfel, purtătorul de cuvânt al CNAS, Daniel Osmanovici, a demisionat din funcție la câteva zile după ce premierul Viorica Dăncilă a cerut demiterea lui în urma declaraţiilor din spațiul public potrivit cărora "oamenii mor şi cu un sistem, şi fără un sistem".

CNAS: Calitatea de asigurat este cunoscută de medicul curant

„Referitor la verificarea calității de asigurat, precizăm că în majoritatea cazurilor situația de persoană asigurată sau neasigurată este deja cunoscută medicului de familie sau este ușor verificabilă. Astfel, pentru anumite persoane, categoria de asigurat este aceeași pentru o perioadă lungă de timp, respectiv copii, pensionari, veterani de război etc.

Pentru alte categorii, calitatea de asigurat este cunoscută de medicul curant, de exemplu beneficiari de programe naționale de sănătate, iar pentru persoanele care sunt salariate, calitatea de asigurat se menține timp de trei luni după data încetării raporturilor de muncă și/sau serviciu. În situația în care medicul nu poate stabili calitatea de asigurat a unui pacient, are posibilitatea de a solicita clarificări (telefonic sau prin e-mail) casei de asigurări de sănătate cu care se află în contract. Subliniem totodată că serviciile necesare în situațiile de urgență medicală sunt incluse în pachetul minimal și se acordă atât persoanelor asigurate, cât și celor neasigurate. Prin urmare, toți pacienții pot și trebuie să fie îngrijiți, oricare ar fi situația sistemului informatic;

Decontarea serviciilor medicale efectuate se va face pe baza raportărilor ulterioare, iar în situația în care vor exista probleme legate de decontarea vreunui serviciu, acestea se pot soluționa prin dialog între furnizorul respectiv de servicii medicale și casa cu care acesta se află în contract, conform unei proceduri deja reglementate de actele normative în vigoare”, preciza CNAS într-un comunicat din 18 iulie.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri