Agenţiile de turism vor să facă o firmă de asigurări, pentru că asiguratorii nu mai lucrează cu ele

Data publicării:
targ turism

„În momentul de faţă asigurătorii sunt speriaţi pentru că trei, patru turoperatori mari au intrat în insolvenţă în acest an şi anul trecut. Anul acesta au mai fost şi alte aproape 100 de agenţii mici care au murit pe limba lor, dar au produs pierderi destul de mari firmelor de asigurări. Asigurătorii sunt speriaţi şi am intrat într-o zonă în care suntem blocaţi”, a declarat Alin Burcea, prim-vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.

Oficialul ANAT a afirmat că societăţile de asigurări nu mai asigură, în principal, agenţiile mici, sau le asigură pe sume foarte mari. Sunt şi asigurători care nu mai vor să asigure deloc agenţiile, indiferent de rezultate.

„Avem în studiu la ANAT două formule. Studiem două variante: să facem noi o companie de asigurări, o firmă care să aibă ca acţionari agenţiile şi să facă tot ce se poate pentru turism, de la asigurări de călătorie, asigurări storno şi asigurări de insolvenţă. O a doua idee este înfiinţarea unui fond de garantare. Vrem să facem profit cu firma de asigurări, dar scopul principal este să putem încheia poliţe pentru agenţii. Noi ştim cel mai bine ce este în domeniul nostru şi ce agenţii sunt sau nu serioase. O companie de asigurări nu prea ştie că unul e golan, dar noi ştim”, a explicat Burcea, citat de Mediafax.

El a afirmat că în ultimii cinci ani s-au închis aproximativ 300 de agenţii de turism care au produs pierderi estimate la 15 milioane de euro.

Conform unui ordin al Ministerului Turismului din 2001, firmele care vând pachete de servicii turistice sunt obligate să încheie poliţe cu societăţi de asigurare privind asigurarea rambursării cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turişti, în cazul insolvabilităţii sau a falimentului agenţiei de turism.

Orice persoană fizică sau juridică se poate asocia în vederea constituirii unei societăţi. Obiectul de activitate al societăţii este prevăzut în actul constitutiv de către acţionari/asociaţi şi trebuie să respecte condiţiile prevăzute de lege, potrivit reprezentanţilor serviciului Comunicare al Autorităţii de Supraveghere Financiară.

Capitalul social al unei societăţi de asigurare diferă în funcţie de activitatea desfăşurată astfel: 8 milioane de lei pentru activitatea de asigurări generale, exceptând asigurările obligatorii, 12 milioane de lei pentru activitatea de asigurări generale care include şi autorizaţia de a practica RCA şi 12 milioane de lei pentru activitatea de asigurări de viaţă.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri