Business Club. Câți bani face Facebook în România

Data publicării:
facebook -mediafax

La începutul acestui an s-a înregistrat o creştere de 25% a numărului de utilizatori români de Facebook, conform Facebrands.ro, siteul care monitorizează activitate reţelei de socializare americane în România. Este o veste bună mai ales pentru Mark Zuckerberg pentru care fiecare utulizator este ca un angajat care-i rotunjeşte veniturile de la un an la altul.

Creşterea este mare însă sub nivelul din anii anteriori. În 2011, numărul românilor cu cont pe Facebook aproape că s-a dublat. Aceştia pot genera bani pentru Facebook în două moduri. Atunci când un utilizator român vede o reclamă postată de o companie pe Facebook, atunci Facebook taxează acea companie.

Apare astfel a doua şi, de fapt, cea mai importantă sursă de venit pentru reţeaua de socializare: vânzarea de spaţiu publicitar pentru companiile care încearcă să îşi promoveze produsele. E greu de spus câte firme româneşti îşi fac reclamă pe Facebook. Cum reţeaua de socializare nu are un birou în România, nu este obligată să facă publice aceste informaţii. Rivalul Google are încasări anuale în România de aproximativ 20 de milioane de euro. Probabil că veniturile Facebook aici sunt asemănătoare.

În Statele Unite, Facebook a calculat că fiecare utilizator îi aduce 4,7 dolari. Dacă această formulă ar fi aplicată pe cei șapte milioane de utilizatori români ar arăta încasări de aproximativ 32 de milioane de doari, adică vreo 23 de milioane de euro, destul de aproape de încasările Google România.

Totuşi lucrurile nu stau chiar atât de simplu, căci românul de pe Facebook nu vede doar reclamele companiilor româneşti, ci dă click şi pe reclame ale unor companii internaţionale. Astfel, din cele 23 de milioane de euro generate de români, o parte ar fi de fapt bani pe care Facebook i-a încasat în străinătate.

Ceea ce confirmă ipoteza specialiştilor români în publicitate care spun că încasările directe pe care Facebook le are din promovarea companiilor româneşti nu sunt chiar atât de mari. Asta înseamnă că, pentru Facebook, un utilizator român este de fapt mai valoros decât o companie românească.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri