Tesla suspendă producţia de mașini electrice în Germania din cauza atacurilor din Marea Roşie

Data publicării:
Tesla Gigafactory Gruenheide Germany
Fabric Tesla din Gruenheide are probleme cu aprovizionarea din cauza crizei din Marea Roșie. Foto: Profimedia

Constructorul american de automobile electrice Tesla va suspenda timp de două săptămâni cea mai mare parte a activităţilor de producţie de la uzina sa din Germania, în apropierea Berlinului, din cauza perturbărilor de aprovizionare provocate de atacurile din Marea Roşie.

Tesla a precizat într-un comunicat de presă că va opri parţial asamblarea de SUV-uri Model Y la uzina de la Berlin, începând din 29 ianuarie şi până în 11 februarie, din cauza lipsei de componente, criză provocată de modificarea rutelor de transport, în urma atacurilor asupra navelor de marfă din Marea Roşie.

Această oprire parţială a producţiei este o dovadă că actuala criză din Marea Roşie, provocată de atacurile rebelilor houthi asupra navelor, afectează cea mai mare economie a Europei.

„Conflictele armate din Marea Roşie şi modificările asociate ale rutelor de transport între Europa şi Asia via Capul Bunei Speranţe au un impact şi asupra producţiei la uzina de la Gruenheide. Perioadele considerabil mai lungi de transport creează un decalaj în lanţurile de aprovizionare”, a informat Tesla în comunicatul citat de Reuters, potrivit Agerpres.

Rute mai scumpe cu 1 milion $ / transport

Analiştii se aşteaptă ca şi alţi producători de automobile să sufere de pe urma consecinţelor create de conflictul din Marea Roşie.

„Bazându-se prea mult pe componente cheie din Asia, în special din China, a fost un posibil punct slab în lanţurile de aprovizionare ale oricărui constructor auto. Tesla se bazează puternic pe China pentru componente de baterii, care trebuie transportate în Europa prin Marea Roşie. Nu putem crede că ei sunt singurii în această situaţie, ci doar primii care confirmă oficial”, spune Sam Fiorani, vicepreşedinte la firma de analiză AutoForecast Solutions.

Atacurile houthi asupra navelor din Marea Roşie au forţat marile companii de shipping să evite Canalul Suez, cea mai rapidă rută maritimă între Asia şi Europa, pe unde trece aproximativ 12% din traficul maritim mondial.

Giganţii shipping-ului Maersk şi Hapag-Lloyd au decis să îşi trimită navele pe rute mai lungi, şi mai scumpe, în jurul Capul Bunei Speranţe. Această rută adaugă 10 zile la durata unei călătorii între Asia şi Nordul Europei, precum şi un milion de dolari în plus la consumul de carburant.

Atacurile repetate ale rebelilor houthi asupra transporturilor din Marea Roșie au atras răspunsul SUA, al Marii Britanii și al altor țări, care joi noapte au declanșat un bombardament coordonat asupra a zeci de ținte houthi din Yemen.

Editor : B.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri