Ce trebuie să faceți când primiți o factură greșită, care nu conține date despre plafonare, compensare sau are cantități eronate

Data actualizării: Data publicării:
O femeie citește o factură la energie electrică.
O pensionară din Vaslui a primit o factură la gaze de 33,5 milioane de lei

Vicepreședintele ANRE a explicat miercuri seara, la Digi24, ce trebuie să faceți când primiți o factură care nu respectă legea, adică nu are plafonare, nu are compensare. Consumatorii finali care au neclarităţi cu privire la valoarea facturii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului, care este obligat să ofere explicaţii clare, apoi, dacă nu sunt mulţumiţi de răspuns, să depună plângeri la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie, la alte instituţii şi chiar în justiţie, transmit reprezentanții ANRE într-un comunicat.

Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE: În primul rând ar trebui să identific dacă am dreptul la plafonare și la compesare, ca să nu fac o reclamație degeaba. Ceea ce trebuie să știe consumatorii este că în cazul energiei electrice au dreptul la plafonare cei care au un preț al energiei electrice, cu toate tarifele incluse, peste un leu pe kWh, sau dacă vorbim despre prețul doar al energiei, fără tarife de rețea, alte contribuții și TVA – 525 de lei pe MWh.

În momentul în care cineva are un preț unitar în factură peste această valoare, de 0,525 lei /kWh, înseamnă că ar fi avut dreptul la plafonare.

Dacă apare un preț unitar în factură peste această valoare și nu apar cifre cu minus, în sensul de reducere din valoarea facturii a valorii peste acest preț de 525 de lei pe MWh, înseamnă că nu s-a aplicat plafonarea.

În cazul compensării, valoarea acesteia este de 29 de bani la pe kWh, și au dreptul la compensare cei care au consum lunar de energie electrică între 30 și 330 de kWh, în toate aceste 5 luni din perioada 1 noiembrie – 31 martie 2022.

Deci dacă am acest consum, între 30 și 330 kWh și nu mi s-a acordat compensarea, iarăși ar trebui să facem o reclamație.

Dacă nu există plafonare sau compensare, primul pas este să cerem lămuriri de la furnizor, să întrebi de ce factura a fost trimisă în acea formă. Poți să întrebi de prețul aplicat, poți să îl întrebi de ce nu a aplicat plafonarea, de ce nu a aplicat compensarea, sau nici cantitățile nu sunt în regulă, pentru că în continuare se practică estimarea și uneori se greșește și la estimare.

În momentul în care cineva întreabă furnizorul despre conținutul facturii, furnizorul are obligația să răspundă în 15 zile la asemenea solicitări.

Clienții care nu sunt mulţumiţi de răspuns, să depună plângeri la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie sau la alte instituţii, printre care și ANPC.

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Gata cu voucherele de alimente. Românii iau şi mai puţini bani. Ce vor primi în locul tichetelor
Digi FM
Selena Gomez și Benny Blanco, într-o zi obișnuită din viața lor. Cei doi logodnici, însoțiți de bodyguarzi la...
Pro FM
Iubita lui Liam Payne, interviu dureros despre pierderea solistului: "Încă nu cred că nu mai e. Am simțit că...
Film Now
TRAILER „Jurassic World Rebirth”. Franciza în care Scarlett Johansson încerca de mai bine de 10 ani să intre...
Adevarul
Profesoară hărțuită de un prieten apropiat cu ajutorul inteligenței artificiale: „Fiecare moment s-a...
Newsweek
Cum afli ora exactă la care pensia pe februarie intră pe card? Mesajul vine pe telefonul mobil
Digi FM
Selena Gomez și Benny Blanco, într-o zi obișnuită din viața lor. Cei doi logodnici, însoțiți de bodyguarzi la...
Digi World
Cercetătorii au descoperit celulele creierului care îţi spun să nu mai mănânci. Cum știe creierul că te-ai...
Digi Animal World
O focă, descoperită într-o cameră de hotel din Țările de Jos. „Crezi că ai văzut totul, apoi se întâmplă așa...
Film Now
Cum arată azi rivalele Jenna și Lucy din "13 Going on 30". Jennifer Garner și Judy Greer, ieșire ca fetele...
UTV
Scandal uriaș în industria muzicală. Connect-R îl acuză pe Tudor Chirilă că ar fi cerut excluderea lui...