SUA vor finanța o companie americano-coreeană cu 9,2 miliarde de dolari pentru a construi 3 fabrici de baterii pentru vehicule

Data publicării:
masina electrica la incarcare
Masina electrica. Foto: Profimedia Images

Departamentul pentru Energie al SUA intenţionează să acorde un împrumut de până la 9,2 miliarde de dolari unei companii mixte a Ford Motor şi a companiei sud-coreene SK On, pentru a o ajuta să construiască trei fabrici de baterii în Tennessee şi Kentucky, transmite Reuters.

Angajamentul condiţionat pentru împrumutul guvernamental cu costuri reduse, destinat companiei mixte BlueOval SK, provine din programul de împrumut al guvernului pentru producţia de vehicule cu tehnologie avansată (ATVM). 

SK este o divizie a SK Innovation din Coreea de Sud. 

Compania mixtă construieşte trei fabrici de baterii în Kentucky şi Tennessee, capabile să producă împreună peste 120 de gigawaţi/ oră anual, a spus Departamentul de Energie. 

Jigar Shah, şeful Biroului pentru Programe de Împrumut al Departamentului pentru Energie, a declarat într-un interviu că scopul său „este ca oamenii să aducă aceste lanţuri de aprovizionare aici, în Statele Unite, nu în alte ţări, şi să le facă aici mai rapid şi cu mai multă încredere”. 

Acesta este al şaselea împrumut pentru proiectele lanţului de aprovizionare cu baterii din programul ATVM. 

Uzinele vor înlocui peste 455 de milioane de galoane de benzină pe an, pe durata de viaţă a vehiculelor alimentate de bateriile pe care le produc acestea. 

Proiectul este aşteptat să creeze 5.000 de locuri de muncă în construcţii în Tennessee şi Kentucky şi 7.500 de locuri de muncă operaţionale, odată ce fabricile vor fi puse în funcţiune. 

„Tranziţiile tehnologice majore au fost întotdeauna accelerate de colaborarea dintre sectorul public şi cel privat”, a declarat directorul financiar al Ford Dave Webb.

CEO-ul BlueOval SK, Robert Rhee, a declarat că împrumutul va fi folosit pentru „întărirea lanţurilor esențiale de aprovizionare interne şi pentru a produce baterii de înaltă calitate pentru viitoarele vehicule electrice Ford şi Lincoln”. 

Legea de reducere a inflaţiei, de 430 de miliarde de dolari, aprobată în august, creează un nou credit fiscal pentru producţia de baterii, de 45 de dolari pe kilowatt. 

CEO-ul Ford, Jim Farley, a declarat în octombrie că, între 2023 şi 2026, „estimăm că un credit fiscal combinat disponibil pentru Ford şi partenerii noştri pentru baterii ar putea să însumeze mai mult de 7 miliarde de dolari”. 

Împrumutul va finanţa două proiecte de baterii în statele cu votanți preponderent republicani. 

Mulţi republicani din Congres au criticat eforturile administraţiei Biden de a creşte producţia de vehicule electrice şi baterii. 

Anul trecut, departamentul a acordat unei companii mixte a General Motors şi LG Energy Solution 2,5 miliarde de dolari pentru a ajuta la finanţarea construcţiei de noi instalaţii de producţie a celulelor de baterii litiu-ion. 

Împrumutul acordat Ultium Cells este pentru facilităţi din Ohio, Tennessee şi Michigan. 

În septembrie 2009, Ford a primit un împrumut guvernamental low-cost de 5,9 miliarde de dolari din acelaşi program, o sursă importantă de lichiditate în urma crizei financiare globale. Şi-a finalizat plăţile anul trecut, după ce a amânat unele în 2020. 

Ford a anunţat în februarie o înţelegere separată pentru a cheltui 3,5 miliarde de dolari pe tehnologia provenită de la compania chineză de baterii CATL pentru a construi o fabrică de baterii în Michigan. Acest plan a fost criticat de unii republicani. 

Tesla a primit în 2010 un împrumut de 465 de milioane de dolari din programul care i-a permis să deschidă o fabrică în Fremont, California, şi să construiască maşina electrică Model S. A rambursat împrumutul în 2013.

Partenerii noștri