Bilanţ greu de egalat la CFR. Trenurile au întârziat şase ani într-un an

tren trenuri iarna cfr calatori

Bilanţ negativ greu de egalat pentru căile ferate din România. Datele arată că în tot anul 2018, trenurile au avut întârzieri de nici mai mult, nici mai puţin de... 6 ani. În alte state, o întârziere de numai câteva minute e atât de ruşinoasă, încât ministrul Transporturilor îşi dă demisia. La noi, oficialii se mulţumesc doar să constate problema.

Statistica vine chiar de la Ministerul Transporturilor. Şi în timp ce la noii oficiali se mulţumesc să constate dezastrul, în Japonia, şeful căilor ferate a demisionat, iar ministrul Transporturilor şi-a cerut public scuze când trenurile de acolo au adunat întârzieri de trei minute într-un an.

Întâzierile trenurilor din ţara noastră nu mai sunt de mult o surpriză pentru călători. Nici anul trecut nu am stat mai bine la acest capitol, iar concluzia reiese clar din răspunsul oficial primit de un deputat din partea Ministerului Transporturilor.

În 2018, în perioada iunie-noiembrie, timpul de aşteptare în plus a fost de 1,6 milioane de minute. Adică o întârziere de peste trei ani în doar 6 luni.

Călătorii au pierdut timp în sălile de aşteptare din gări şi anii anteriori. În 2017 trenurile au întârziat în total peste 4,53 de milioane de minute, echivalentul a opt ani şi jumătate.

Aproape la fel arată datele şi pentru anul 2016, când numărul minutelor de întârziere a ajuns la aproximativ 4, 5 miliaone.

Ministerul Transporturilor susţine că regretă disconfortul creat, dar CFR acţionează astfel încât să fie menţinută siguranta circulaţiei trenurilor. Unele dintre motivele invocate pentru aceste intârzieri sunt porţiunile de cale ferată care nu permit o viteză ridicată, dar şi restricţiile de viteză introduse pe perioada lucrărilor de întreţinere şi reparaţie pe anumite tronsoane.

Trenul interregio 1661 Bucureşti-Iaşi este pe lista curselor întârziate

Atât la dus, cât şi la întors, călătorii simt că îmbătrânesc în tren. Întârzierile sunt de la zeci de minute la câteva ore. În funcţie de restricţii, de alte garnituri sau de vreme. Este unul dintre trenurile care a adus CFR ul în situaţia de a cumula 6 ani de întârzieri într-un singur an.

Conductor: „Problema e pe relaţia Tecuci – Bucureşti. Acolo întâmpină greutăţi şi sunt nevoiţi să circule cu viteză redusă. Infrastructura e învechită şi nu mai pot face decât reparaţii pe anumite tronsoane. Dacă s-ar lucra la infrastructură, atunci viteza ar creşte”.

În anii trecuţi, situaţia a fost şi mai rea. În 2016 şi în 2017, de exemplu, CFR a adunat câte 8 ani şi jumătate de întârziere. Conducerea spunea la acea vreme că trenurile merg mai încet... pentru siguranţa călătorilor.

Rodrigo Maxim, reprezentant al Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România: „Infrastructura are restricţii de viteză pe care în loc să le elimine, cresc şi pentru că nu se investeşte. Materialul rulant este vechi şi locomotivele rămân defecte, mai vine şi iarna care ne găseşte total nepregătiţi”.

Sătui şi ei, o parte dintre angajaţii CFR sunt gata să iasă în stradă luna viitoare. Cer salarii mai mari şi condiţii mai bune. Şi pentru ei, şi pentru călători. Aceştia din urmă nu au însă altceva de făcut decât să numere orele pierdute degeaba.

Spre comparaţie, opt din zece trenuri din Franţa ajung la timp. Iar în Italia, în 2017, întârzierea medie a fost de aproape 11 minute. Celebru rămâne cazul ministrului Transporturilor nipon care şi-a dat demisia după ce toate trenurile din Japonia înregistraseră întârzieri de 3 minute în tot anul!

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica de confidenţialitate